۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۰:۳۶
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85053013
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بررسی تحولات منطقه محور گفت وگوی تلفنی وزیران خارجه عربستان و ترکیه

تهران- ایرنا- منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، وزیران خارجه عربستان سعودی و ترکیه تلفنی درباره همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، «فیصل بن فرحان بن عبدالله» وزیر خارجه عربستان سعودی با «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه تلفنی صحبت کرد.

بر اساس این گزارش، در این گفت وگوی تلفنی روابط دوجانبه دو کشور و راه‌های حمایت و توسعه همکاری در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه ترکیه همچنین حمایت کشورش را از صدور بیانیه سه جانبه مشترک عربستان سعودی، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین مبنی بر از سرگیری روابط دیپلماتیک بین ریاض و تهران اعلام کرد.

جزئیات بیشتری از گفت وگوی دو طرف گزارش نشده است.

روز ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ در بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن که به امضای «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین رسید، بر سر از سرگیری روابط دوجانبه بین ایران و عربستان سعودی توافق شد.

اعلام توافق برای از سرگیری روابط ایران و عربستان با میانجی‌گری چین با طیفی از حمایت و استقبال از سوی کشورهای منطقه تا پیام نگرانی در بین سران رژیم صهیونیستی و اعلام آگاهی دولت آمریکا و ابراز امیدواری نسبت به تاثیر مثبت آن در کاستن از تنش‌های خاورمیانه و پایان جنگ یمن بازتاب گسترده‌ای داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha