۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85058185
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال السودانی از توافق تهران-ریاض/اجازه تهدید همسایگان از خاک خود را نمی دهیم

تهران- ایرنا- نخست وزیر عراق با اشاره به روابط کشورش با ایران از احیای روابط تهران ‌و ریاض استقبال کرد و گفت که بغداد اجازه تهدید شدن همسایگان از خاک خود را نمی دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق(واع)، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در اظهاراتی گفت که کشورش خواستار شراکت های پایدار با ملت های دوست است و اجازه نخواهد داد که خاک این کشور تهدیدی برای کشورهای همجوار باشد.

وی گفت که عراق نباید گذرگاهی برای تجاوز به کشورهای همجوار باشد و همه باید به حاکمیت این کشور احترام بگذارند.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: عراق باید باثبات و به دور از درگیری ها باشد.استقرار عراق، قدرت و ثباتی برای تمام منطقه و جهان است.

وی با رد ادعای دخالت ایران در امور عراق گفت: ایران همسایه ماست و با هم شراکت هایی داریم.

نخست وزیر عراق همچنین از توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط استقبال کرد.

روز ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ در بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن که به امضای علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین رسید، بر سر از سرگیری روابط دوجانبه بین ایران و عربستان سعودی توافق شد.

اعلام توافق برای از سرگیری روابط ایران و عربستان با میانجی‌گری چین با طیفی از حمایت‌ها و استقبال‌ها از سوی کشورهای منطقه و پیام نگرانی در بین سران رژیم صهیونیستی و اعلام آگاهی دولت آمریکا و ابراز امیدواری نسبت به تاثیر مثبت آن در کاستن از تنش‌های خاورمیانه و پایان جنگ یمن همراه بود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha