لاوروف: غرب در حال دفن قرارداد صادرات غلات است

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه غرب را به "دفن شرم‌آور" قرارداد صادرات غلات از بنادر دریای سیاه اوکراین متهم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، سرگئی لاوروف روز پنجشنبه در نشست وزیران گروه ۲۰ در هند، همچنین شکست این گروه برای دستیابی به بیانیه مشترک را تایید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: هیچ بیانیه مشترکی در پایان نشست وزیران گروه ۲۰ در هند منتشر نخواهد شد.

لاوروف کشورهای غربی را به خاطر این شکست محکوم و اضافه کرد: ما در مورد اخلاق خوب صحبت می‌کنیم. همتایان غربی ما در این زمینه بسیار بد شده‌اند.

لاوروف تاکید کرد: آنها دیگر به دیپلماسی فکر نمی‌کنند و همگان را تهدید و از همه باج‌خواهی می‌کنند.

حمایت آمریکا و ناتو "عواقب فاجعه‌بار" دارد

معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز در ژنو هشدار داد که دخالت فزاینده ایالات متحده و ناتو در اوکراین منجر به یک رویارویی مستقیم نظامی با "پیامدهای فاجعه‌بار" می‌شود.

سرگئی ریابکوف در سخنرانی قبل از کنفرانس خلع سلاح که توسط بسیاری از دیپلمات‌های غربی تحریم شد، کشورهایی را که برای "تشدید تنش" فشار می‌آورند، محکوم کرد.

دیپلمات‌های اروپایی، آمریکایی و انگلیسی سخنرانی او را تحریم کردند و ترجیح دادند بیرون از اتاق و اطراف سفیر اوکراین یوهنیا فیلیپنکو جمع شوند.

این دیپلمات روس گفت: جدی‌ترین تهدید راهبردی امروز ناشی از سیاست ایالات متحده و ناتو با هدف شعله‌ور کردن بیشتر درگیری در اوکراین و مناطق اطراف آن است.

ریابکوف ادامه داد: درگیری فزاینده آنها در یک رویارویی مسلحانه، منجر به یک رویارویی مستقیم نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای با پیامدهای فاجعه‌بار می‌شود.

به گزارش ایرنا، نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ به میزبانی هند و با حضور مقام های دیپلماتیک ۲۰ کشور جهان با یک دقیقه سکوت به یاد جان باختگان زلزله ترکیه و سوریه در راشتراپاتی باوان دهلی نو و با محوریت مبارزه با تروریسم و مواد مخدر، اوضاع جنگ اوکراین، امنیت غذایی و انرژی آغاز شد.

در حالی که هند در کنار کشورهای غربی نگرانی‌های خود را درباره چین ابراز می‌کند، مهمترین خریدار تسلیحات نظامی از روسیه است و واردات نفت از این کشور را افزایش می‌دهد. هند جنگ اوکراین را محکوم نکرده است. با وجود این نارندرا مودی سال گذشته به ولادیمیر پوتین گفت: اکنون زمان جنگ نیست.

ریاست فعلی گروه ۲۰ که به شکل دوره‌ای برگزار می‌شود به عهده جی شنکر وزیر امور خارجه هند است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha