۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۴۳
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85042522
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اخراج حکومت دست نشانده ائتلاف از جنوب یمن

۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۴۳
کد خبر: 85042522
اخراج حکومت دست نشانده ائتلاف از جنوب یمن

تهران – ایرنا – شورای مقاومت وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن، از اخراج حکومت رشاد العلیمی از عدن خبر داد.

به گزارش ایرنا از رسانه های یمنی، رئیس شورای مقاومت جنوب روز دوشنبه اعلام کرد که به رشادالعلیمی رئیس شورای ریاستی یمن اجازه بازگشت به عدن را نخواهد داد.

عبدالناصر الیافعی معروف به "ابوهمام الیافعی" در ویدیویی که صبح امروز منتشر شد، از نیروهای جنوبی خواست برای مقابله با خطرات پیش رو متحد شوند.

در فیلم منتشر شده از الیافعی، تصویر عیدروس الزبیدی رئیس شورای انتقالی جنوب که گروه های یمنی در مناسبت های مختلف نصب می کنند نیز حذف شده بود.

نیروهای تحت امر الیافعی صبح دوشنبه با یورش به نهادهای حکومتی در عدن، تصاویر رشاد العلیمی رئیس شورای ریاستی دست نشانده عربستان را نیز پایین کشیدند و آتش زدند و نسبت به نصب هرگونه تصویر از وی هشدار دادند.

در نخستین واکنش صنعا به این حوادث در عدن، محمد البخیتی عضو شورای سیاسی انصارالله در توئیتر نوشت: حکومتی را که با ۵ خودرو زرهی اخراج کرده اند را آیا می توان حکومت قانونی و نماینده یمن دانست؟

وی افزود: صرف نظر از موضع ما درباره شورای انتقالی، یورش نیروهایش به قصر معاشیق و اخراج رشاد العلیمی و معین عبدالملک یک ضربه دردناک بود.

البخیتی اضافه کرد: این ضربه، دروغین بودن حکومت قانونی به رسمیت شناخته شده بین المللی را آشکار کرد، حکومت قانونی نماینده یمن، حکومت صنعا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha