نه به سیاست‌های جنگ‌طلبانه ناتو در قلب لندن

لندن – ایرنا – هزاران نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس امروز (شنبه) در اعتراض به سیاست‌های جنگ طلبانه ناتو به عنوان عامل اصلی بروز و طولانی شدن جنگ اوکراین، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایرنا، در این حرکت اعتراضی که با حضور شماری از نمایندگان مجلس انگلیس، سازمان‌های ضد جنگ، نهادهای حقوق بشری و فعالان مدنی برگزار شد، شرکت کنندگان با حمل پلاکارد و سردادن شعارهایی خواستار توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب از اوکراین برای پایان دادن به درگیری‌ها شدند.

معترضان ظهر امروز مقابل ساختمان رسانه دولت انگلیس (بی‌بی‌سی) تجمع کرده و پس از سردادن شعارهایی علیه سیاست‌های رسانه‌ای این شبکه، به سمت میدان ترافلگار لندن که فاصله زیادی با دفتر نخست وزیری و پارلمان ندارد، راهپیمایی کردند.

آن‌ها هنگام راهپیمایی پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود: نه به جنگ نه به ناتو، جنگ را با توقف ارسال سلاح متوقف کنید.

سخنرانان در این حرکت اعتراضی، دخالت‌های نظامی غرب در جنگ اوکراین و تسلیح کی‌یف به تجهیزات پیشرفته جنگی را بشدت محکوم کرده و خواستار انحلال ناتو شدند.

آن‌ها مذاکرات صلح را که قبلا توسط مسکو پیشنهاد اما از سوی کی‌یف تحت القائات رهبران غربی رد شده بود بهترین گزینه برای تحقق صلح معرفی کردند.

جنگ اوکراین که اینک یک سال از آغاز آن می‌گذردِ، در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در ۵ اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد.

طی این مدت کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و اکنون با تجهیز اوکراین به سلاح های پیشرفته تر و سنگین تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

کرملین طی این مدت بارها به غرب به سرکردگی آمریکا نسبت به تحویل تسلیحات پیشرفته به اوکراین هشدار داده و آنرا عبور از خطوط قرمز خود اعلام کرده، اما کشورهای عضو ناتو با نادیده گرفتن این هشدارها به تجهیز اوکراین و تحریک روسیه ادامه می‌دهند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه شهریور ماه گذشته برای انجام مذاکرات صلح با کی‌یف اعلام آمادگی کرد و از اوکراین خواسته خصومت را کنار بگذارد. اما ولودیمیر زلنسکی تحت تاثیر القائات مقام‌های جنگ‌طلب غرب عنوان کرد که زمانی آماده مذاکره است که رئیس جمهوری دیگری در روسیه به قدرت برسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha