۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۵:۲۵
کد خبر: 85098785
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تظاهرات ضد جنگ همزمان با راهپیمایی روز جهانی کارگر در لهستان

تهران- ایرنا- راهپیمایی هزاران نفر در شهر ورشو پایتخت لهستان روز دوشنبه همزمان با اول ماه مه روز جهانی کارگر، به تظاهرات ضد جنگ تبدیل شد.

به گزارش ایرنا از راپتلی، هزاران معترض در حالی که پرچم‌های لهستان را به دست داشتند، پلاکاردهایی در محکومیت جنگ در اوکراین حمل می‌کردند.

راهپیمایان خشمگین با اشاره به سیاست‌های جنگ افروزانه آمریکا شعار می‌دادند "یانکی به خانه برگرد" و "این جنگ ما نیست".

معترضان ضمن راهپیمایی به سمت میدان قدیمی شهر ورشو، شعارهایی در محکومیت جنگ افروزی ناتو سر می‌دادند و خواستار توقف ارسال تسلیحات لهستان و ناتو به اوکراین و برقراری فوری آتش بس بودند.

لژیک سیکولسکی بنیانگذار جنبش ضدجنگ لهستان که سازماندهی این تظاهرات ضد جنگ را برعهده داشت، در جمع معترضان گفت: یک سال است که مسئولان به ما می‌گویند فرزندانمان باید به خاطر منافع دیگران به عنوان کمک توپچی تانک‌ها به میدان بروند ولی امروز ما اینجا آمده‌ایم تا نشان دهیم که این جنگ به ما مربوط نمی‌شود.

همزمان صدها مخالف جنگ نیز با تجمع نزدیک مرزهای لهستان و اوکراین، علیه سیاست‌های جنگ افروزانه آمریکا شعار دادند.

راهپیمایان پلاکاردهایی با مضامین "صلح برای همه" و "دولت جنگ افروز کنار برود"، در دست داشتند.

مارکوس فوکس یکی از سازمان دهندگان این تجمع در سخنانی گفت: این جنگ، جنگ آمریکا و ناتو علیه روسیه است که در خاک اوکراین به راه انداخته اند. هرچه باشد، این جنگ به ما مربوط نمی شود.

وی افزود: ما باید این پیام روشن را اعلام کنیم که صلح در اروپا فقط با حضور روسیه امکان پذیر است. روسیه متعلق به اروپاست، چه ما دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم. صلح در اینجا فقط از طریق دیپلماسی امکان پذیر است. ما باید یک سیاست امنیتی واحد برای اروپا اتخاذ کنیم نه اینکه برای آمریکا بجنگیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha