خبرهای خوش برای استان فارس در نشست وزیر نفت با دو نماینده شیراز

شیراز-ایرنا-نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی برخی از دستاوردهای دیدار و نشست تخصصی با جواد اوجی وزیر نفت را بیان کرد و افزود: در این نشست که با حضور دو تن از نمایندگان ترتیب یافت ، وزیر نفت قول مساعدت و حمایت از طرح های زیر بنایی را داد.

جعفر قادری  روز چهارشنبه در خصوص جلسه نمایندگان شیراز با وزیر نفت اظهار کرد: تعیین تکلیف سهم ۲۰ درصدی هلدینگ خلیج فارس و سهم ۱۰ درصدی صندوق بازنشستگی در احداث آزادراه شیراز-بوشهر، موضوع اول ما بود که در این رابطه، وزیر قول پیگیری موضوع و حل مشکل را دادند. افزون بر این موضوع قرار شد وزارتخانه در سفر دوم دولت به بوشهر و فارس به تکمیل بزرگراه شیراز- بوشهر کمک‌هایی داشته باشند.

نایب رییس اول کمیسیون جهش تولید افزود: موضوع بعدی شروع ایجاد خط فرآورده های نفتی از بندرعباس به شیراز بود که با توجه به مصوبه شورای اقتصاد، وزیر دستور شروع پروژه را به معاون ذیربط دادند.

عضو شورای اقتصاد ادامه داد: سومین موضوع تأمین نفت خام و مصوبه احداث خط از گچساران به شیراز برای پالایشگاه پارس فرآیند در شورای اقتصاد بود که قرار شد مشروط به فاینانس خط لوله توسط سرمایه گذار، هم نفت خام توسط وزارتخانه تامین و هم مصوبه خط از شورای اقتصاد گرفته شود. با اصرار نمایندگان برای اجرای مصوبه دولت نهم در احداث بیمارستان نفت، وزیر قول تعیین تکلیف را در سفر دوم دولت دادند.

قادری بیان کرد: برای بازگشایی مسیر شهرستان گازخیز فراشبند به کوهمره سرخی از وزیر نفت درخواست کمک شد که موضوع توسط وزیر به هیات مدیره نفت ارجاع شد.

وی گفت: درخواست از وزارتخانه نفت برای گرفتن مصوبه ۴ درصدی از حجم سرمایه گذاری‌های ۴ میلیارد دلاری نفت در فارس از شورای اقتصاد به عنوان مسئولیت‌های اجتماعی موضوع دیگری بود که وزیر برای پیگیری موضوع به معاونت‌های ذیربط دستور لازم را صادر کردند.

نماینده مردم شیراز و زرقان اظهار کرد: موضوعات دیگری مثل خرید تضمینی و پیش خرید آب از خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس، تکمیل مجوز دولت در شورای اقتصاد و شروع خط انتقال پروپیلن از عسلویه به مرودشت، تکمیل مجوزها و اجرای خط اتیلن از عسلویه به پتروشیمی های خط اتیلن مرکز، احداث مجتمع آموزشی فرهنگی نفت و سایر تعهدات وزارت نفت در سفرهای استانی، موضوعات دیگری بود که در جلسه نمایندگان شیراز با وزیر نفت مطرح و برای هرکدام تصمیماتی گرفته شد.

این جلسه با حضور دو نماینده شیراز، وزیر نفت و دو معاون وزیر نفت در محل وزارتخانه برگزار شد. در این جلسه موضوعات کلان استان که به این وزارتخانه ارتباط دارد مطرح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha