پیوست عدالت در تمام مصوبات و آیین‌نامه‌های دولت درنظر گرفته می‌شود

تهران- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور از تهیه پیش‌نویس پیوست عدالت برای مصوبات و مقررات در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار خود با اعضای دولت سیزدهم در ششم شهریور سال گذشته با اشاره به ضرورت عدالت‌ورزی فرمود: ما در این زمینه عقب هستیم و باید خیلی تلاش کنیم. هر مصوبه، لایحه و تصمیم دولت باید پیوست عدالت داشته باشد و کاملاً مراقبت شود که این دستور یا تصمیم و مصوبه، به طبقات محروم و به عدالت ضربه نزند.

ایشان برخی روش ‌های رایج مدیریتی را نافی عدالت دانسته و افزودند: در توزیع یارانه‌ها و هر مساله دیگر باید به گونه‌ای عمل کرد که فاصله طبقات محروم با طبقات برخوردار کم و هر چه ممکن است امکانات عادلانه توزیع شود.

میثم لطیفی سه شنبه دوم اسفند ضمن بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: رهبر معظم انقلاب در ابتدای دولت بر مساله پیوست عدالت تاکید کردند و بر این اساس سازمان اداری استخدامی چارچوبی را تهیه کرده است که علی بهادری جهرمی دبیر هیات دولت چند سوال را در حوزه عدالت برای هر مصوبه و لایحه ای به صورت مکتوب ارسال می کند.

وی افزود: در واقع پیش نویسی از سوی سازمان اداری استخدامی تهیه شده و یک راهنمای عمل برای پیوست عدالت است که در دست اقدام است تا به عنوان یک راهنمای عملیاتی در زمینه عدالت برای هر آیین نامه، مصوبه، دستورالعمل و لایحه‌ای که در صحن دولت مطرح می شود، مورد بررسی قرار گرفته و ملاحظات عدالتی در آن دیده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha