۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85034361
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ماهواره‌های چینی برای امدادرسانی در ترکیه مستقر شدند

تهران –ایرنا- بر اساس جدیدترین گزارشهای خبری، چین چند ماهواره را برای ثبت تصاویر مناطق زلزله زده در ترکیه مستقر کرده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل روزنامه «چاینا اسپیس نیوز»، این اقدام چین به ترکیه کمک می‌کند تا وضعیت ناشی از به جا مانده از زلزله را تجزیه و تحلیل کند و منابع امدادی را به طور موثرتر تخصیص دهد.

براساس این گزارش، محققان با استفاده از تصاویر دریافتی از سوی رادارها موسوم به «سار» قادر خواهند بود میزان خسارات ناشی از زمین لرزه‌ها تشخیص دهند و به اطلاعات مهمی دست یابند.

سیستم «L-SAR ۰۱» چین یک گروه ماهواره‌ای متشکل از دو ماهواره مجهز به سار باند ال، با نام‌های « L-SAR ۰۱A» و «L-SAR ۰۱B» است. این دو ماهواره در سال گذشته میلادی در مدار قرار گرفتند. ارائه داده‌هایی برای پشتیبانی از مدیریت منابع زمینی، نقشه برداری، جنگل‌داری و پیشگیری از بلایای طبیعی و امدادرسانی را زمره وظایف این ماهواره ها به شمار می آید.

فناوری سار دارای یک سیستم راداری تصویربرداری ریزموج است که امواج الکترومغناطیسی را به زمین مخابره می کند و با استفاده از پژواک دریافت شده می‌تواند تصاویر ریزموج با وضوح بالا از سطح زمین را دریافت کند.

به دنبال وقوع زمین لرزه های شدیدی که ترکیه و سوریه را در ششم فوریه( ۱۷ بهمن ماه) لرزاند، محققان چینی تصاویر سار پس از زلزله را از ماهواره «L-SAR ۰۱» در ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن ماه) به دست آوردند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha