پوشش ۱۰۰ درصدی بیماری‌های صعب‌العلاج توسط بیمه سلامت کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از پوشش ۱۰۰ درصدی بیماری‌های صعب‌العلاج استان خبر داد و گفت: کسانی که بیماری‌ صعب‌العلاج از جمله بیماران سرطانی، تالاسمی، ام اس، بال پروانه‌ای، اوتیسم و غیره دارند دیگر نگران هزینه‌های درمان خود نباشید.

دکتر «رضا تحویلیان» روز یکشنبه به ایرنا افزود: با حمایت صندوق بیماران خاص و صعب العلاج برای بیمارانی که بیمه پایه دارند بخش عمده‌ای از مشکلات این بیماران برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: فهرست عناوین بیماری‌ها در سایت Ks.ihio.gov.ir موجود است و ضروری است تا مشمولین ۱۰۷ بیماری ذکر شده، در اسرع وقت درخواست حمایت خود را از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس Bimehsalamatiranian.ir ثبت و ارسال کنند و سامانه تلفن گویا ۱۶۶۶ نیز به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سؤالات شهروندان است.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه در ادامه عنوان کرد: تاکنون ۶ هزار و ۸۶ بیمار صعب العلاج در استان کرمانشاه زیر پوشش این صندوق قرار گرفته اند.

وی افزود: پرونده ثبت و نشان دار شدن ۱۲۹ بیمار صعب العلاج دیگر در سامانه بیمه سلامت استان در دست اقدام است و بزودی تحت پوشش صندوق بیماران صعب العلاج قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه صندوق بیماران صعب العلاج از افتخارات دولت سیزدهم در راستای کاهش دغدغه بیماران، خانواده و افراد جامعه است گفت: این صندوق از نیمه دوم امسال راه اندازی شده و تا این لحظه منشاء خدمات ویژه بسیاری در راستای کاهش آلام و درد بیماران صعب العلاج شده است.

۶۳ درصد کرمانشاهی‌ها تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه، تعداد افراد تحت پوشش این بیمه در استان را یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفر معادل ۶۳.۵ درصد از جمعیت استان عنوان کرد.

تحویلیان افزود: افراد تحت پوشش بیمه از طریق پنج صندوق و نوع بیمه خدمات خود را دریافت می کنند به عنوان مثال کارکنان دولت ۱۴۳ هزار نفر، روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، ۵۲۱ هزار نفر، سایر اقشار هم بیش از ۹۷ هزار نفر بطوریکه مددجویان کمیته امداد بیش از ۴۱ هزار نفر، ایثارگران بیش از ۴۰ هزار نفر، مددجویان بهزیستی بیش از ۱۶ هزار نفر و همچنین ۳۸۶ نفر از طلاب و روحانیون هم تحت حمایت بیمه سلامت هستند که دفترچه خود را به صورت رایگان دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۴ مرکز درمانی با بیمه سلامت قرارداد همکاری دارند و ۳۲ دفتر پیشخوان هم به نمایندگی از بیمه سلامت کارهای عقد قرارداد، تمدید و ثبت نام را انجام می دهند، گفت: در همه شهرستان های استان به جز گیلانغرب، قصرشیرین، دالاهو و روانسر، شعب بیمه سلامت حضور دارند و در شهرستان هایی هم که شعبه نداریم، دفاتر پیشخوان این وظیفه را بر عهده دارند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha