توسعه زیرساخت های خدمات رسانی هلال احمر در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- ایرنا- تامین زمین محل احداث ۲ بازارچه هلال احمر، راه اندازی شعبه هلال احمر شهرستان مارگون، افتتاح درمانگاه،کلنگ زنی داروخانه و انبار ذخیره اقلام امداد و نجات شهرستان دنا از گام های اثربخش دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت های خدمات رسانی در کهگیلویه و بویراحمد است.

وجود زیرساخت های مورد نیاز برای امداد ونجات هلال احمر مساله مرگ و زندگی برای آسیب دیدگان در حوادث است و در صورت کمبود امکانات برای رسیدگی به حادثه دیدگان امکان جان باختن آنان وجود دارد که این امر تلاش برای تقویت زیرساخت های مذکور در استان را بیشتر کرده است.

برف و باران های زمستان امسال، سیلاب های تابستانی و وقوع زلزله در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد نشان داد که توسعه امکانات امدادرسانی هلال احمر یکی از ضرورت های مغفول استان است به همین علت دولت تلاش می کند تا با ایجاد زیرساخت های جدید زمینه امداد و نجات بهتر را فراهم سازد.

در حالی که پراکندگی مناطق روستایی و عشایری،کوهستانی بودن بخش عمده ای از این سرزمین و وجود گردنه های برفگیر کهگیلویه و بویراحمد را مستعد حوادث پرشمار کرده دولت تلاش می کند تا با تقویت زیرساخت های امداد و نجات زمینه ارائه خدمت بهتر به آسیب دیدگان را فراهم کند.

تلاش برای ایجاد زیرساخت های درآمدزایی

از آنجا که تامین اعتبار یکی از راهکارهای بهبود خدمت رسانی بوده دولت مصمم است با ایجاد ۲ بازارچه سنتی در شهرهای یاسوج و دهدشت زمینه کسب درآمد برای این دستگاه خدمات رسان را فراهم کند که این خود گامی امیدبخش برای افزایش امکانات امداد و نجات در کهگیلویه و بویراحمد امیدوار کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت:چهارهزار و ۵۰۰ متر مربع زمین برای ایجاد بازارچه های هلال احمر در شهرهای یاسوج و دهدشت اختصاص یافته است.

کاظم فلاحی دوست اظهار کرد:چهارهزار متر زمین در شهر یاسوج و ۵۰۰ متر مربع زمین در شهر دهدشت برای راه اندازی بازارچه های سنتی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

وی بیان کرد:مطالعات ایجاد بازارچه هلال احمر یاسوج در ۱۰۰ غرفه و بازارچه دهدشت در ۲۰ غرفه در مراحل پایانی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۱ میلیارد تومان برای ساخت این طرح ها اعتبار نیاز است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با راه اندازی این بازارچه ها افزون بر ایجاد فرصت های شغلی مستقیم از طریق واگذاری به بخش خصوصی زمینه درآمدزایی برای تقویت امکانات امداد و نجات در استان فراهم می شود.

راه اندازی شعبه هلال احمر شهرستان مارگون

ایجاد شعبه هلال احمر مارگون به دلیل طبیعت سختگذر برخی از مناطق این شهرستان و بسته شدن جاده های ارتباطی با هر بارش برف و احتمال بروز حادثه از نیازهای اساسی بوده که چند روز پیش محقق شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: شعبه هلال احمر شهرستان ۲۱ هزار نفری مارگون با ۲ نفر نیروی پرسنلی و ۱۶ نجاتگر راه اندازی شده است.

فلاحی دوست تاکید کرد: ۱۲ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارد که از این تعداد ۲ پایگاه در جاده های پاتاوه به کهگیلویه و مارگون به زیلایی امسال بهره برداری شده است.

کلنگ زنی انبار هلال احمر دنا

عملیات اجرایی ساخت انبار هلال احمر شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینی به مساحت بیش از هزار مترمربع آغاز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: انبار ذخیره تجهیزات ضروری مانند چادرهای اسکان برای زمان بحران های طبیعی چون سیل و زلزله با برآورد ۶ میلیارد تومان اعتبار ساخته می شود.

وی با اشاره به تجربیات تلخ زلزله ۵.۶ ریشتری چند سال پیش شهرستان دنا و توزیع چادرهای اسکان در خودروهای روباز تاکید کرد: تقویت زیرساخت های زمان بحران نیازی برای امدادرسانی به موقع است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: ۲۵ دستگاه آمبولانس ، ست نجات و ۳۰۰ امدادگر آماده و آموزش دیده در استان برای امدادرسانی به وقت حوادثی مانند زلزله آماده خدمات رسانی است.

فلاحی دوست گفت: امسال همچنین با اختصاص پنج دستگاه چادر ویژه بیمارستان صحرایی سیار سریع الاستقرار ، جمعیت هلال احمر این استان به شبکه مجهز امکانات برپایی سریع بیمارستان سیار در شرایط بروز بلایا و بحران های طبیعی و غیرطبیعی کشور پیوست.

وی بیان کرد: این چادرها با ۲۵۰ متر مساحت در شرایط بحرانی مجهز به اتاق تریاژ، اقدامات اولیه پزشکی با حضور پزشک عمومی، جراح، بیهوشی و تکنسین اتاق عمل،پرستار، طب اورژانس است.

فلاحی دوست تصریح کرد: آذر ماه امسال دوره آموزشی نیروهای تخصصی در راستای نصب و برپایی چادرهای بیمارستان صحرایی با حضور ۳۰ نفر از امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان و شهرستان ها برگزار شد.

کلنگ زنی طرح توسعه داروخانه

وظایف هلال احمر به امدادرسانی ختم نمی شود و کمک رسانی به افراد نیازمند از دیگر خدمات این نهاد است به همین علت دولت سیزدهم با کلنگ زنی و افتتاح طرح های این حوزه در کهگیلویه و بویراحمد امیدوار به خدمت رسانی بهتر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: طرح توسعه داروخانه این جمعیت با اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیون تومان هفته گذشته کلنگ زنی شده است.

توسعه زیرساخت های خدمات رسانی هلال احمر در کهگیلویه و بویراحمد

فلاحی دوست تاکید کرد:طرح توسعه داروخانه هلال احمر با هدف تامین داروهای فوریتی برای بیماران و نیازمندان حادثه دیده پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: با پیگیری های مستمر صورت گرفته، مجوز کمیسیون ماده ۲۰ استانی این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اخذ شده است.
فلاحی دوست با اشاره به اینکه روزانه شمار زیادی از بیماران در استان با مراجعه به جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تقاضای داروهای خود را دارند که موفق به تامین آن نمی شوند ابراز امیدواری کرد: تکمیل این طرح بتواند پاسخگوی نیاز مردم استان باشد.

افتتاح درمانگاه تخصصی هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت:به تازگی درمانگاه عمومی و تخصصی این جمعیت در ساختمان مرکزی هلال احمر استان، واقع در چهارراه هلال احمر شهر یاسوج افتتاح شده است.

فلاحی دوست افزود:این درمانگاه به همت معاونت بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان در بخش های عمومی و تخصصی(پزشک عمومی، دندانپزشکی، متخصصان، تزریقات و پانسمان، تست فشارخون و قندخون و...) و همچنین مرکز جامع توانبخشی (فیزیوتراپی، گفتاردرمانی و کاردرمانی) با هدف خدمت رسانی به شهروندان به ویژه قشر نیازمند استان با تعرفه خاص راه اندازی شده است.

توسعه زیرساخت های خدمات رسانی هلال احمر در کهگیلویه و بویراحمد

وی عنوان کرد:از بخش های مهمی که با نگاه ویژه ای در کنار درمانگاه افتتاح شد، راه اندازی واحد گفتاردرمانی جمعیت هلال احمر استان بود که در دو شیفت صبح و عصر به ارائه خدمت می پردازد.

کمبودهای موجود

تجربه زلزله ۵.۶ ریشتری شهرهای یاسوج و سی سخت در سال ۱۳۹۹ و روز شمار زیادی زلزله در شهرستان نفتخیز گچساران ضرورت نیاز تقویت زیرساخت های به ویژه ساختمان مرکزی فوریت های پزشکی استان را بیشتر کرده است.

فلاح دوست،مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد اعتقاد دارد ایجاد آشیانه فرود بالگرد در همه بیمارستان های بزرگ استان از ضرورت هایی است که جای آن در برخی مناطق خالی است.

توسعه زیرساخت های خدمات رسانی هلال احمر در کهگیلویه و بویراحمد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha