امام جمعه موقت یزد: سفر رییس‌جمهور به چین برای کشور، برکت به همراه دارد

یزد- ایرنا- امام جمعه موقت یزد گفت: سفر رییس جمهور به کشور چین برای ایران در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برکت به همراه دارد .

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد افزود: سفر رییس جمهور به کشور چین با حفظ ارزش‌ها و معیارهای اسلامی نقش مهمی در تحقق اهداف کشور در ابعاد مختلف دارد و باید به نفع مردم و جامعه دینی باشد.

وی با بیان اینکه برخی افراد در گذشته، خود را فقط اسیر ارتباط با غرب و کشورهای غربی کرده بودند ادامه داد: این هدف و رویه در گذشته اشتباه بود و باید از فرصت‌های مناسب در سطح دنیا با حفظ اصول و ارزش‌ها بهره گرفت.

امام جمعه موقت یزد در ادامه از حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال قدردانی کرد و گفت: مردم با این مشارکت بی نظیر خود نقشه دشمنان و آمریکا را خنثی کردند.

مدرسی بیان کرد: ملت ایران به رغم برخی مشکلات و جنگ ترکیبی استکبار جهانی اهل دین، قرآن مجید و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند و از اهداف نظام جدا نمی‌شوند.

وی به زلزله اخیر در ۲ کشور مسلمان سوریه و ترکیه که منجر به خسارات جانی و مالی شد اشاره کرد و همکاری مردم را برای کمک رسانی به آنها خواستار شد.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: در این موضوع غرب و آمریکایی‌ها در عمل شعار دفاع از حقوق بشر را نشان دادند و به جای رعایت عدالت در کمک رسانی حتی مانع حمایت برخی دولت ها از مردم سوریه شدند.

مدرسی اظهار کرد: حقوق بشری که آمریکایی‌ها از آن دم می زنند شعاری بیش نیست و فقط به دنبال حفظ منافع خود هستند و باید امت اسلام مقابل استکبار هوشیار باشند.

وی گفت: دولت و مسئولان در ساخت و سازهایی که در کشور صورت می گیرد باید نظارت دقیق داشته باشند تا همه فعالیت‌ها طبق قانون و استاندارد باشد.

امام جمعه موقت یزد بیان کرد:حادثه دلخراش اخیر زلزله یک درس و پیام دارد که هم ماهیت آمریکا در دفاع از حقوق بشر مشخص شد و همه باید همه در ساخت و سازها دقیق و رعایت استانداردها را داشته باشند.

نمازجمعه در ۲۷ منطقه استان یزد اقامه می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha