به گزارش خبرنگار ایرنا،مریم قلی زاده عضو شورای سیاست گذاری مسابقه ملی ایده های نوین در محیط زیست و توسعه پایدار و رئیس دانشکده فنی و مهندسی و علوم پایه دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) روز دوشنبه در مراسم اختتامیه این مسابقات گفت: رسالت و ماموریت این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مهارتی تعریف شده در راستای آن در تلاشیم دانش آموزان و دانشجویان را به سمت تفکر خلاق سوق دهیم تا دانش آموز در چنین زمینه ای به سمت مهارت محوری پیش برود.
وی افزود: این مسابقه از اردیبهشت امسال و با همکاری مشترک میان دانشکده فنی و مهندسی و باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان دانشگاه آزاد واحد یادگار امام در کنار سازمان محیط زیست کشور آغاز به کار کرد.
قلی زاده با بیان اینکه ایده های این مسابقه در ۲ بخش دانش آموزی و دانشجویی در ۲ مرحله اولیه داوری شدند یادآورشد: این مسابقه با محور های مختلف محیط زیست انسانی، محیط زیست طبیعی، حل معضلات محیط زیست، تولید محصولات سبز و سازگار با محیط زیست، اصلاح الگوی مصرف انرژی و انرژی های پاک و مباحثی از این دست برگزار شد.
عضو شورای سیاست گذاری مسابقه ملی ایده های نوین در محیط زیست و توسعه پایدار و رئیس دانشکده فنی و مهندسی و علوم پایه دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) گفت: بیش از ۷۰۰ شرکت کننده که ۲۰۰ دانشجو و ۵۰۰ دانش آموز به صورت گروهی و انفرادی به رقابت پرداختند.
وی اظهار داشت: برای شرکت در این رقابت ها ۱۹۲ ایده دانش آموزی و ۱۰۵ ایده دانشجویی به دبیرخانه ارسال و تمامی ایده های دریافتی طی ۲ مرحله داوری شد.
قلی زاده خاطرنشان کرد: در نهایت ۱۲ ایده دانش آموزی و هشت ایده دانشجویی به مرحله نهایی راه یافتند که از این میان آنها به سه ایده برتر دانش آموزی و سه ایده دانشجویی جوایزی اهدا شد.
دانش آموزان و دانشجویان ایده پرداز را به واحدهای تولیدی معرفی می کنیم
حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این مراسم ضمن اعلام حمایت از طرح ها و ایده های حامی محیط زیست گفت: هر دانشجو یا دانش آموزی که قصد عملیاتی سازی ایده خود در این زمینه را داشته باشد، وی را به تولیدکنندگان مرتبط می کنیم تا امکان ادامه فعالیت و به مرحله تولید رسیدن آن ایده فراهم شود.
وی افزود: شهرستان ری زیر ساخت های منحصر به فردی از جمله بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه، بزرگترین شهرک انرژی کشور پس از عسلویه و بهترین مرکز تحقیقات زیستی انسان دارد که هر کدام از پتانسیل بالایی برای به کار گیری ایده های خلاقانه دانش آموزی و دانشجویی برخوردار است.
نظر شما