پیش بینی امواج ۲.۲ متری، فعالیت دریایی مازندران را از فردا سه‌شنبه ناامن کرد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از روز سه شنبه تا ظهر روز چهارشنبه هفته جاری ناامن اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شکل گیری جریانات شمالی و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از اوایل وقت روز سه شنبه تا ظهر روز چهارشنبه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید مواج است و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد نیز در مناطق نزدیک ساحل ۱۲ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۴ بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۲ متر در مناطق نزدیک به شامل و تا ۲.۲ متر در مناطق دور از ساحل ۲.۱ متر می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی به ویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه به مسافران و علاقه‌مندان به دریا توصیه شده است در طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

پیش بینی امواج ۲.۲ متری، فعالیت دریایی مازندران را از فردا سه‌شنبه ناامن کرد

تداوم ناپایداری جوی تا پایان هفته

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری و از شب ابری بتدریج با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده برف و وزش باد و در روز سه شنبه را نیز نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده برف و از اواخر روز با کاهش ابر پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز چهارشنبه در مناطق ساحلی تا دامنه ها صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش ابر و در ارتفاعات ابری و مه آلود بویژه در ارتفاعات نیمه غربی با بارش برف و وزش باد و در روز پنجشنبه نیز نیمه ابری و از بعدازظهر ابری همراه با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده برف و وزش باد پیش بینی شده است.
شرایط جوی مازندران در آخرین روز هفته جاری جمعه نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در ارتفاعات با وزش باد نسبتا شدید پیش بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تنکابن با ثبت دمای ۸.۲ درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین و رینه لاریجان با ۹ دهم درجه سردترین مناطق مازندران طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌ر سد که این میزان در مقایسه با روز گذشته ۶ درجه افزایش نشان می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha