ارتفاع موج در دریای خزر به ۲ متر می رسد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد ، هرگونه فعالیت دریایی در این استان را از ظهر پنجشنبه تا بعدازظهر جمعه، ناامن اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از ظهر پنجشنبه تا بعداز ظهر جمعه با وزش باد نسبتا شدید مواجه است و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد نیز در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۳ متر بر ثانیه و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۵ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۱.۷ متر در مناطق نزدیک و تا ۲ متر در مناطق دور از ساحل می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی به ویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه به مسافران و علاقه‌مندان به دریا توصیه شده است در طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

تدوام ناپایداری های جوی

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی در مناطق ساحلی تا دامنه ها را نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در ارتفاعات نیز ابری و مه آلود به ویژه در ارتفاعات نیمه غربی با بارش برف و وزش باد پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز پنجشنبه نیمه ابری از بعدازظهر ابری همراه با بارش پراکنده باران، در ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده برف و وزش باد و در روز جمعه نیز ابری با بارش پراکنده باران و به تدریج با کاهش ابر همراه است.

شرایط جوی مازندران از روز شنبه آینده تا روز سه شنبه نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش تدریجی دما و وزش باد در ارتفاعات و از اواخر روز سه شنبه ابری به تدریج با بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که بابلسر با ثبت دمای ۸.۸ درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین و آلاشت با صفر درجه سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرم ترین ساعت به ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید و طبق پیش بینی هواشناسی فردا پنجشنبه با یک درجه کاهش به ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha