۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴
کد خبر: 85083583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار هواشناسی به فعالان دریایی/ دریای مازندران مواج می‌شود

ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از اوایل وقت روز یکشنبه تا عصر روز دوشنبه هفته جاری ناامن اعلام کرده است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریانات هوا و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از اوایل وقت روز یکشنبه تا عصر روز دوشنبه با وزش باد شدید مواج است و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۲ متر بر ثانیه و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۵ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل گیری امواج تا ۲.۵ می شود.

در این اخطاریه به مسافران و علاقه‌مندان به دریا توصیه شده است در طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

هواشناسی شرایط جوی مازندران تا ظهر امروز را پایدار با آسمانی صاف تا نیمه ابری اعلام و پیش بینی کرد که از بعدازظهر امروز با افزایش ابر، شاهد رگبار باران و وقوع رعد و برق پراکنده در سطح استان خواهیم بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، از فردا یکشنبه تا روز سه‌شنبه علاوه بر کاهش دما، در مناطق غربی گاهی بارندگی و در مناطق مرکزی و شرقی شاد بارش پراکنده باران خواهیم بود.

هشدار هواشناسی به فعالان دریایی/ دریای مازندران مواج می‌شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha