۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۰۵
کد خبر: 84682346
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

موج چهار متری در راه دریای مازندران

۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۰۵
کد خبر: 84682346
موج چهار متری در راه دریای مازندران

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در این استان را از بعد از امروز تا صبح پنجشنبه هفته جاری نا امن اعلام و پیش‌بینی کرد که ارتفاع موج در دریای خزر در روزهای آینده به چهار متر افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با نفوذ زبانه پرفشار و شمالی شدن جریان هوا، دریای خزر از امروز تا صبح روز پنجشنبه هفته جاری با وزش باد نسبتا شدید و گاهی شدید همراه است که این پدیده باعث شکل گیری امواجی به طول چهار متر خواهد شد.

طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد از ۱۰ تا ۱۳ متر بر ثانیه و از روز چهارشنبه تا ۱۷ متر و بیشینه ارتفاع موج در دریای خزر نیز تا ۲.۵ و از روز چهارشنبه تا چهار متر خواهد رسید.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک ، باعث پاره شدن تورهای صیادی بویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه توصیه شده تا مسافران و علاقه‌مندان به دریا طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

هواشناسی مازندران شرایط جوی امروز استان را نیمه ابری تا ابری بویژه در غرب استان با بارش پراکنده و وزش باد و در روزهای دوشنبه و سه ‏شنبه در نیمه غربی را ابری گاهی با بارندگی و وزش باد و در ارتفاعات مه آلود گاهی با بارش باران و برف و وزش باد نسبتا شدید و در نیمه شرقی نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده و در ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده باران و برف و وزش باد پیش بینی کرد.

شرایط جوی مازندران در روزهای چهارشنبه و پنج‏شنبه نیز ابری همراه با بارش باران و در ارتفاعات مه آلود با بارش برف، وزش باد گاهی نسبتا شدید ، کاهش محسوس دما و رعد و برق و از بعد از ظهر پنجشنبه از سمت غرب استان با کاهش ناپایداری و ابر و در روز جمعه را نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در بعدازظهر با افزایش ابر پیش بینی شده است.

مازندران با حدود ۳۴۰ کیلومتر بیشترین ساحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha