به گزارش ایرنا، فرماندار میناب روز دوشنبه در مراسم آغاز به کار این جشنواره گفت: یکی از نکات مهم در تعلیم و تربیت دانش آموزان، بکارگیری خلاقیت در یادگیری و چگونگی انتقال مفاهیم برای آموزش بهتر است.
مجید سلحشور افزود: یادگیری پایه و اساس تربیت نیروی کارآمد برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و نحوه و روشهای بکارگرفته شده در راستای یادگیری ماندگار بسیار مهم است.
به گفته وی، یکی از فرصتهای مغتنم، استفاده از فرصت فاخر تئاتر در زمینه آموزش است؛ چرا که با استفاده از ظرفیت تئاتر و نمایش، می توان بالاترین مفاهیم انسانی، فرهنگی و دینی را نسل آینده کشور ارائه شده است.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان نیز در جمع هنرمندان تئاتر درسی کشور گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بر بکارگیری خلاقیت ها و ظرفیت های مختلف در تعمیق یادگیری تاکید بسیار شده است.
محمد قویدل افزود: پایداری یادگیری با استفاده از فرصت هنر، از نیکوترین، پویا ترین و با نشاط ترین روشهای آموزش است و باید سمت و سوق آموزشهای کلاسی به سمت یادگیری خلاق باشد.
وی با تبریک به گروه های راه یافته به مرحله نهایی جشنواره ملی تئاتر درسی، اظهارکرد: همه شما برگزیده هستید، چون از مجموع نزدیک به ۶ هزار اثر رسیده به جشنواره، کامل ترین نمایشها را داشته اید و این مسیر را با برنامه ریزی و کمک خانواده و معلمان با قدرت ادامه بدهید و به طوراطمینان آینده هنر متعلق به شماست.
خالق تئاتر درسی کشور و دبیر فنی دبیرخانه دومین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور نیز گفت: ۲۵ آثار راه یافته از ۱۴ استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، شهرستانهای استان تهران، خوزستان، شیراز، البرز، یزد، سمنان، آذربایجان شرقی، زنجان، خراسان رضوی، اردبیل، قم و اصفهان هستند.
مجید ره پرو ادامه داد: حمیدرضا کاظمی پور و وحیدرضا قناعتیان از تهران و مجتبی سلیمی از هرمزگان به عنوان داوران بخش ادبی و فنی و همچنین مهسا خادمی میناب و امیرآریا انوری از میناب هرمزگان و آنوشا سلطانی از اصفهان به عنوان داوران بخش کودک بخش نهایی آثار راه یافته به مرحله نهایی دومین جشنواره ی تئاتر درسی کشور از سوی دبیرخانه ی جشنواره معرفی شدند.
افتتاحیه مرحله نهایی دومین جشنواره ملی تئاتر درسی در سالن نمایش شهید بهشتی فرهنگسرای شهرستان میناب با حضور ۲۵ تیم دانش آموزی برگزار شد.
نظر شما