۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۵۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85028292
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حزب­ الله: کسانی که گفت­گو را رد می‌­کنند، مسئول خلأ ریاست جمهوری هستند

تهران-ایرنا- معاون شورای اجرایی جنبش حزب­ الله لبنان در سخنانی با اشاره به پرونده بحران انتخاب رئیس جمهوری این کشور گفت که طرف­های مخالف گفت­گو در این باره، مسئول تداوم این خلأ هستند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری العهد، شیخ علی دعموش معاون شورای اجرایی جنبش حزب الله لبنان در این باره اظهار داشت: راه طبیعی خروج از تونل بحرانها و ایجاد راه حل، انتخاب رئیس جمهور است و کسانی که بر تحمیل کاندیدای چالشی اصرار دارند و از گفتگو سرباز میزنند، مسئول مانع تراشی در این پرونده هستند.

وی گفت: انتخاب رئیس جمهور یک فرایند ملی، داخلی و لبنانی است و چشم دوختن به خارج منجر به انتخاب رئیس جمهور نمی شود، بلکه مشکلات را پیچیده می کند. بنابراین ما برای انتخاب رئیس جمهور به خارج تکیه نمی کنیم و به جای آن روی اجماع به عنوان راه حل عملی برای به سرانجام رساندن این فرایندحساب می کنیم.

شیخ دعموش افزود: ما از ابتدا خواستار گفت‌وگو و تفاهم بوده‌ایم و همچنان از شرکای خود در کشور می‌خواهیم به توافق برسند، چراکه با توجه به ترکیب و توازن‌های موجود در پارلمان، هیچ‌کس قادر به تصمیم‌گیری و تحمیل نامزدش نیست و اگر شرایط را تغییر ندهیم در بن بست باقی خواهیم ماند.

وی همچنین تاکید کرد: راه حل منطقی خروج از بن بست، اجماع است.

از تاریخ هشتم آبانماه که «میشل عون» پست ریاست جمهوری لبنان را ترک کرد (و حتی پیش از آن)، جریان های لبنان تلاش های خود را برای تعیین رییس جمهور جدید شروع کردند، ولی تاکنون به نتیجه ای نرسیده اند و بازیگران خارجی نیز توجهی به حل مشکلات این کشور بحران زده ندارند و فقط به دنبال منافع خود هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha