۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85020344
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حزب‌الله: لبنان دیکته‌های خارجی را تحمل نمی‌کند

تهران- ایرنا- عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در سخنانی با انتقاد از سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که لبنان در هیچ موضوع و پرونده‌ای دیکته های خارجی را برنمی‌تابد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری العهد، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در این باره اظهار داشت: حزب‌الله مشتاق است در هر کاری که رنج لبنانی‌ها را کاهش می‌دهد، ابتکار عمل را به دست گیرد و تمام تلاش خود را برای تسریع در روند انتخاب رئیس‌جمهور به کار می‌گیرد؛ چراکه این اتفاق نقطه شروع نجات کشور و توقف فروپاشی است.

وی تاکید کرد: ما برای انتخاب رئیس جمهور روی خارج حساب نمی‌کنیم، بلکه روی نزدیک‌ترین و مطمئن‌ترین راه حل که گفت‌وگو و اجماع لبنانی است، کار خواهیم کرد.

قاووق همچنین افزود: لبنان دیکته‌های خارجی درباره ریاست جمهوری و موضوعات دیگر را برنمی تابد و معادله امروز اجازه دیکته و تحمیل رئیس جمهور از کشورهای منطقه یا جهان را نمی‌دهد. تنها راه حل موجود تسریع در آغاز گفت‌وگو برای دستیابی به اجماع لبنانی- لبنانی است و نه امروز و نه فردا و نه پس فردا هیچ جایگزینی برای اجماع وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: لبنان در ردیف اعراب سازشکار قرار نخواهد گرفت، چراکه عربیت ما یک عربیت اصیل است و نماینده آن فلسطین و شهید خیری علقم است و هر که بپذیرد در یک خندق با نتانیاهو قرار بگیرد، آن فرد کسی است که آبروی خود را از دست می‌دهد و به قدس، فلسطین و کل ملت خیانت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha