شمار بانوان استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد سه برابر شد

مشهد- ایرنا- مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امور بانوان گفت: تعداد بانوان اعضای هیات علمی این دانشگاه رشد بیش از سه برابری طی حدود ۱۵ سال گذشته داشته است.

دکتر نغمه رزاقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۱۸۱ به ۵۷۹ نفر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر بانوان ۴۰ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را تشکیل می دهند.

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امور بانوان ادامه داد: همچنین شمار بانوان استاد تمام این دانشگاه رشد بیش از ۶ برابری داشته و از ۱۳ به ۸۵ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر ۶۵۴ طرح تحقیقاتی در زمینه های مختلف توسط بانوان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصویب و به اجرا در آمده است، اظهار داشت: طی پنج سال اخیر نیز بیش از ۲ هزار و ۹۳۰ طرح تحقیقاتی توسط بانوان دانشگاه مصوب و اجرا شده که ماحصل این طرح‌ها تولید افزون بر سه هزار و ۵۵۰ مقاله و انتشار در مجلات ملی و بین المللی بوده است.

دکتر رزاقی افزود: هم اکنون سه نفر از بانوان استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جمله دکتر "بی بی مرجان رضوی، دکتر مونا علی بلندی و دکتر صغری مهری" جزو دانشمندان یک درصد پراستناد برتر جهان هستند و همچنین دکتر "فاطمه غیبی" عضو هیات علمی این دانشگاه موفق به کسب فناوری برتر کشور در سال ۱۴۰۰ شده است.

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امور بانوان همچنین از رشد سه برابری تعداد دانشجویان تخصص پزشکی بانو و رشد ۱۹ درصدی تعداد بانوان دکتری تخصصی در این دانشگاه طی سال ۱۳۸۵ تاکنون خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۵ هزار نیروی بهداشتی و درمانی، اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha