رئیس جمهور از کمربندی دوم تهران در بخش قلعه نو شهرستان ری بازدید کرد

شهرری - ایرنا - آیت الله سید ابراهیم رییسی در جریان سفر یکروزه به شهرستان ری از عملیات اجرایی کمربندی دوم تهران در قطعه بخش قلعه نو در شهرستان ری بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله  رئیسی روز پنجشنبه در جریان سفر یک روزه به شهرستان ری در منطقه عملیاتی اجرای کمربندی دوم تهران در بخش قلعه نو این شهرستان حاضر شد و در جریان کم و کیف اجرای آن قرار گرفت.

طرح کمربندی دوم تهران در سال ۱۳۸۶ آغاز شد، مسیری که به طول ۲۸ کیلومتر در ۶ لاین، جاده بزرگراه امام رضا(ع) در شرق تهران را به اسلامشهر در جنوب غرب پایتخت متصل می کند و از مسیر جاده قدیم آزاد راه قم عبور می کند.

سال ۱۳۹۹ حدود هشت کیلومتر مسیر ۶ خطه توسط راهداری بهسازی شد و آخرین برآورد سالانه ۱۴۰۱ برای تکمیل کمربندی سه هزار میلیارد تومان و یک هزار میلیارد تومان برای تملک اراضی مورد نیاز است.

این مسیر ۹ تقاطع دارد و پش بینی می شود که روزانه بیش از ۶۰ هزار خودرو در روز از آن تردد کنند، مسیری که محور اصلی ۲ خطه تبدیل به بزرگراه ۶ خطه می شود و برای تکمیل و بهره برداری کامل نیاز به اعتبارات ملی دارد.

برای این کمربندی سه قسمت پیش بینی شده است که شامل تکمیل تقاطع غیر همسطح فیروزآباد، اصلاح هندسی میدان غنی آباد و برنامه ریزی در مسیر جاده ری- ورامین به جهت کاهش ترافیک عصرگاهی و صبحگاهی می شود.

برای تکمیلی تقاطع غیر همسطح فیروزآباد برآورد امسال نشان از اعتبار مورد نیاز ۴۴ میلیارد تومانی دارد که ۳۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده تامین می شود و به ۷۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل نیاز دارد.

اصلاح هندسی میدان غنی آباد در برآورد اولیه به ۲۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده ۱۵ میلیارد تومان تامین شده است و برای تکمیل به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

برای کاهش ترافیک مسیر ری- ورامین در مسیر ۲.۵ کیلومتری با چهار خط مسیر، براورد اولیه نشان از نیاز به اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی بدون تملک و تقاطع غیر همسطح داشت که اکنون این رقم به ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل رسیده است.

با اجرای این پروژه ها، به کاهش بار ترافیکی جنوب پایتخت در ساعات پیک عبور و مرور کمک خواهد شد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در خصوص این پروژه اعلام کرد: این مسیر بنا است در ۲۶ کیلومتر و در ۶ لاین اجرا شود که هشت تقاطع در طول آن پیش بینی شده و عملیات عمرانی آن از محل اعتبارات استانی و از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است.

حشمت الله سلیمانی افزود: ۱۳ کیلومتر آن واقع در حد فاصل سه راهی سیمان در محور امام رضا (ع) تا آزاد راه تهران- قم، بدون عملیات احداث تقاطع احداث شده است و اکنون تداوم و تکمیل آن بین سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه یک هزار میلیارد تومان از این اعتبار بناست صرف تملک اراضی مسیر شود، خاطرنشان کرد: پیشنهاد شده تا اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح از محل تهاتر نفت با قرارگاه خاتم الانبیا اجرا شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha