آغاز عملیات اجرایی پل فیروزآباد برای رفع گره ترافیکی در کمربندی دوم تهران

شهرری - ایرنا - عملیات اجرایی پل نیمه کاره فیروزآباد شهرستان ری باهدف ۲ بانده شدن این محور و رفع گلوگاه ترافیکی در کمربندی دوم تهران با حضور مسئولان استان تهران، نماینده مجلس و شهرستان ری روز شنبه آغاز شد.

به گزارزش ایرنا، عملیات اجرایی تکمیل پل فیروزآباد با ۲ دهانه ۲۶ متری در تقاطع محورهای کمربندی دوم تهران، ری و ورامین با هدف رفع گلوگاه ترافیکی، تسهیل عبور و مرور و ارتقا و ایمنی تردد در کمربندی با برآورد هزینه ۱۵۰ میلیارد تومان آغاز شد.


طرح‌های غنی آباد، کمربندی دوم و قلعه نو موضوع شهرستان ری نیست ۴ شهرستان درگیر آن است

فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم با تأکید بر مشکلات تردد در محور کمربندی دوم گفت: پل فیروزآباد جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به ری بود و رئیس‌جمهور وضعیت این پل را از نزدیک دیدند و دستور داند ترافیک باز نشود که مشکل موجود به عینه حس شود و این محور یکی از جاهایی بود که زیاد معطل شدند.

حمید زمانی خاطر نشان کرد: اقدام امروز مسئولان شهرستان ری پیرو دستورات رئیس جمهور در سفرشان به این شهرستان است تا گویای این باشد که دستورات رئیس جمهور زمین نمانده باشد و تمام پروژه ها در حال انجام شدن است.

معاون استاندار تهران با اشاره به طرح های در حال اجرای شهرستان ری اعلام کرد: در طرح غنی آباد ۱۵ میلیاردتومان بودجه شهرری بود، در پروژه پل فیروزآباد ۳۰ میلیارد و قلعه نو ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص داده بودیم و این سه طرح فقط موضوع شهرری نیست بلکه به این چهار شهرستان است.

وی ادامه داد: با اصلاح ساختاری که شد اداره کل های متخصص، موضوع کار را در دست گرفتند و شرکتهای کار بلد کار را به نحو احسن انجام می دهند و ما هم نظارتمان را انجام می دهیم.

دولت سیزدهم صادق الوعده است

سیدعلی یزدی خواه نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در آئین آغاز به کار عملیات اجرایی پروژه پل فیروزآباد گفت: دولت سیزدهم دولتی صادق الوعده است و طرحهایی که از چندین سال گذشته معطل مانده بود در این دولت رونق گرفت و امروز شاهد توسعه بسیاری از پروژه‌های نیمه کاره در جای‌جای کشور هستیم.

وی افزود: این ستون‌ها بیش از ۲۵ سال است که در این منطقه احداث شده و به عنوان نماد ناکارآمدی قلمداد می‌شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این محور در ساعات پیک و روزهای تعطیل قفل می‌شود لذا امیدواریم با توجه به اینکه ستون‌ها از قبل اجرایی شده باقی مراحل پروژه نیز با سرعت بیشتری پیشرفت داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز در این مراسم احداث پل فیروزآباد را در راستای حذف یکی گلوگاه های مهم ترافیکی در محور کمربندی دوم تهران یک نقطه عطف خواند، و گفت: با احداث پل فیروزآباد یک گره مهم ترافیکی در کمربندی دوم تهران مرتفع می شود.

حسین جنتی اظهار داشت: احداث این پل را با هدف حذف یک گلوگاه ترافیکی و تسهیل ترافیک کاربران جاده ای بالاخص رانندگان ترانزیت یک گام جدی و مهم عنوان کرد و افزود: ما آمادگی کامل داریم تا ۱۵ ماه بعد این طرح را به اتمام برسانیم، حتی در صورت تأمین اعتبار و حمایت نماینده مجلس برای تخصیص مالی راه و شهرسازی استان تهران توان افتتاح پروژه در زمانی زودتر از موعد مقرر را دارد.
وی خاطرنشان کرد: ارتقاء ایمنی و حفظ جان همشهریان وظیفه و رسالت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران است.
جنتی همچنین گفت: محور کمربندی دوم تهران در محل تقاطع فیروزآباد با عرض کم برای یک لاین رفت و یک لاین برگشت طراحی شده بود که پس از تکمیل و بهسازی پل مذکور تبدیل به دو لاین رفت و دو لاین برگشت می شود.

به گزارش ایرنا، برآورد نهایی هزینه احداث این پل ۱۵۰میلیاردتومان عنوان شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha