۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85016022
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

صید ماهیان استخوانی در گیلان از هزار تن گذشت

۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۱۱
کد خبر: 85016022
صید ماهیان استخوانی در گیلان از هزار تن گذشت

رشت - ایرنا - مدیر کل شیلات گیلان از صید هزار و ۱۲۱ تن انواع ماهیان استخوانی در سواحل گیلان از آستارا تا چابکسر خبرداد و اظهار کرد: این مقدار صید نسبت به سال قبل ۳۳ درصد رشد داشت.

کوروش خلیلی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا غالب سبد صید صیادان پره را گونه ماهی سفید و کفال عنوان کرد و گفت: از این میزان صید ۲۴ درصد ماهی سفید به مقدار ( ۲۷۱ تن) و ماهی کفال ۷۳ درصد به مقدار( ۸۳۰ تن) و ۳ درصد مربوط به سایر آبزیان دریای خزر به مقدار(۲۰ تن) بوده است.

وی متوسط مقدار صید در هر مرحله پره کشی و فراوانی گونه کفال را دلیل افزایش صید دانست و بیان کرد: ارزش فروش ناخالص این مقدار صید هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال بود.

گیلان از کانون‌های صیادی در شمال کشور است که چهار هزار صیاد در قالب ۵۰ شرکت تعاونی پره از ۲۰ مهر تا ۲۰ فروردین ماه سال بعد در ۳۰۰ کیلومتر آب های ساحلی استان به صید ماهی می‌پردازند.

روش صید پره، شیوه‌ای است که در آن تور آماده به کمک یک کرجی بصورت نیم‌دایره در فاصله مشخصی از ساحل تا عمق ۱۴ متری دریا پهن می‌شود.

تور مورد استفاده از ۱۱ تکه پره با اندازه‌های مختلف به هم دوخته شده، تشکیل شده و کشش و جمع کردن تور در گذشته توسط نیروی انسانی و در حال حاضر با استفاده از نیروی تراکتور انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha