۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85014855
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرما به کشاورزی خراسان جنوبی ۷۱۲ میلیارد تومان خسارت زد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: براساس برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی، سرما و یخبندان از ابتدای دی امسال ۷۱۲ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت زده است.

محمدعلی آخوندی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خسارت به بخش‌های زراعی، باغی، آبزی پروری، دام و طیور، سازه‌های آبی و تجهیزات نوین آبیاری وارد شده است.

وی گفت: گاهی برخی مرغداری‌ها با تلفات مرغ و برخی گلخانه‌ها با یخ زدن محصولات، خسارت‌هایی را متحمل شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به روش‌های جبران خسارت سرما و قطعی گاز به واحدهای تولیدی مختلف اظهار داشت: استاندار خراسان جنوبی در ستاد مدیریت بحران استان از بانک‌های عامل خواست اگر اقساط واحدهای تولیدی سر رسید شده، واحدها جریمه نشوند که بانک‌ها هم قول مساعدت دادند.

وی افزود: همچنین از بانک‌های عامل به دلیل تعطیلی برخی واحدهای تولیدی خواسته شد که نسبت به استمهال تسهیلات اقدام کنند و بانک‌های عامل در این خصوص قول همکاری داده‌اند.

آخوندی گفت: پرداخت تسهیلات از محل منابع استانی برای واحدهای تولیدی خسارت دیده به‌خصوص در بخش کشاورزی دنبال می‌شود همچنین از سطح ملی پیگیری‌ها برای پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض در حال انجام است.

وی بیان کرد: از شرکت‌های بیمه‌ای هم خواسته شده در اسرع وقت نسبت به جبران خسارت‌ها به واحدهای تولیدی به‌ویژه بخش کشاورزی اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از کشاورزان و دامداران خواست با توجه به پرداخت خسارت‌ها توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به بیمه محصولات دامی و کشاورزی خود اقدام کنند.

وی افزود: طبق ضوابط موجود دولت در مورد سرمازدگی محصولات و تلفات دام خسارتی پرداخت نمی‌کند و دریافت و جبران خسارت فقط از طریق بیمه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha