۳ هزار میلیاردریال برای تکمیل بیمارستان زعیم پاکدشت اختصاص یافت

پاکدشت - ایرنا - فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: در پی سفر ۱۹ آبان آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به این شهرستان و بازدید از امکانات بهداشتی و درمانی، سه هزار میلیاردریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان زعیم پاکدشت اختصاص یافت.

محسن اردستانی روز سه‌شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان پاکدشت با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شرق کشور موسوم به جاده امام رضا (ع) از اهمیت ویژه در حوزه بهداشت و درمان برخوردار است و طی سال‌های گذشته ۲ بیمارستان زعیم و شهدای پاکدشت در این شهرستان احداث شده و خدمات درمانی تخصصی به مراجعان ارائه می‌کند.

وی افزود: رشد روز افزون جمعیت، لزوم توسعه امکانات بهداشتی و درمانی شهرستان را ا یجاب کرده و این امرباعث شده تا طی یکسال گذشته و با حضور مسئولان مختلف دولت در پاکدشت، زمینه توسعه هر چه بیشتر شهرستان فراهم شده که سفر رئیس جمهور به شهرستان سرعت توسعه منطقه را با شتاب بیشتری همراه کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: پس از سفر آیت الله دکتر رئیسی به شهرستان پاکدشت، جلسات متعددی برای پیگیری مصوبات سفر برگزار و در نهایت مقرر شد تا وزارت بهداشت با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر دستگاهها با رعایت قوانین و مقررات از محل اعتبارات مصوب ملی یا استانی نسبت به اختصاص مبلغ سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان زعیم توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و تجهیز توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سالهای ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ اقدام کند.

اردستانی ادامه داد: با استفاده از این اعتبار، طرح توسعه بیمارستان زعیم به عنوان یکی از طرح‌های نیمه‌تمام پاکدشت در مسیر تکمیل قرار می‌گیرد تا مردم از خدمات آن برخوردار شوند.

به گزارش ایرناف بیمارستان زعیم پاکدشت با قدمتی ۵۰ ساله و با ۱۲۲ تخت در خروجی استان تهران و حاشیه جاده ترانزیت امام رضا (ع) واقع شده و روزانه پذیرای ۳۰۰ مراجعه کننده است.

قرار گرفتن این بیمارستان در حاشیه محور امام رضا (ع) و شهرک‌های صنعتی باعث شده تا مراجعه بیماران ترومایی (بیماران ناشی از حوادث) به آن بسیار زیاد باشد که این امر به انضمام بیماران کرونایی، لزوم تجهیز بیمارستان به دستگاه سی‌تی‌اسکن برای تأئید و تشخیص بیماری و اتخاذ روش‌های درمانی را ایجاب می‌کرد که به همت دولت سیزدهم، زمینه این مهم فراهم شده و به زودی تحویل آن به شهرستان ابلاغ می‌شود.

این بیمارستان به منظور انجام اعمال جراحی، به یک دستگاه لاپاراسکوپی نیز نیاز دارد که با پیگیری مسولان زمینه تحقق این مهم نیز فراهم شده است.

در جریان سفر دهم شهریورماه امسال وزیر بهداشت و درمان، نیروی متخصص به ویژه در حوزه طب اورژانس مورد نیاز این بیمارستان تأمین شد و به منظور افزایش خدمت‌رسانی به مردم و کمبود تخت بیمارستانی، طرح احداث بیمارستان جدید زعیم با ظرفیت ۱۲۲ تخت از سال ۱۳۸۵ با تلاش خیرین آغاز شده و هم اکنون با پیشرفت ۳۳ درصدی همراه است، این بیمارستان توسط شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت در حال احداث است که با تکمیل آن، بخش مهمی از نیازهای منطقه برطرف می‌شود.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha