۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۲۰
کد خبرنگار: 811
کد خبر: 85007322
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بررسی راه‌های توسعه همکاری‌های رسانه‌ای میان ایرنا و اتحادیه خبرگزاری‌های آفریقا

تهران- ایرنا- راه‌های توسعه و تقویت همکاری‌های رسانه‌ای میان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و اتحادیه خبرگزاری‌های آفریقا در دیدار نائب رئیس این اتحادیه و سفیر ساحل عاج در ایران با «علی نادری» مدیر عامل ایرنا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار که روز دوشنبه در فضایی صمیمی انجام شد؛ خانم " امو باری سانا " نایب رییس اتحادیه خبرگزاری های آفریقا که ریاست خبرگزاری ساحل عاج را نیز برعهده دارد؛ گفت: توسعه همکاری های رسانه ای میان ایرنا و ساحل عاج موجب انعکاس تصویری صحیح از واقعیت های دو کشور است.
وی که تاکنون دوبار به ایران سفر کرده است؛ از مردم ایران به عنوان مردمی گرم و صمیمی و میهمان نواز یاد و خاطر نشان کرد: در اجلاس بین المللی بانوان تاثیرگذار که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد؛ حضور داشتم و این اجلاس نقش موثری در معرفی و شناساندن توانمندی و استعدادهای زنان ایرانی داشت.

بررسی راههای توسعه همکاری های رسانه ای میان ایرنا و اتحادیه خبرگزاری های آفریقا
وی گفت : به عنوان یک فعال رسانه ای معتقدم که زنان در جمهوری اسلامی ایران از نقش و جایگاه تاثیرگذاری برخوردارند و ما شاهد هستیم که زنان در عرصه های مختلف حضور فعالی دارند.
خانم " امو باری سانا "؛ اجلاس بین المللی بانوان تاثیرگذار در تهران را اجلاسی " رضایتبخش " توصیف کرد و گفت در این اجلاس همسر رییس جمهوری اسلامی ایران و نیز جناب اقای سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری اسلامی ایران سخنان و مطالب مفید و ارزنده ای را بیان کردند.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن مفاد تفاهمنامه همکاری میان دو خبرگزاری ایرنا و ساحل عاج؛ شاهد گسترش همکاری های رسانه ای دوکشور بیش از گذشته باشیم.

بررسی راههای توسعه همکاری های رسانه ای میان ایرنا و اتحادیه خبرگزاری های آفریقا
«تاماکولو واتارا» سفیر ساحل عاج در ایران نیز در این ملاقات با ابراز خرسندی از حضور در ایرنا گفت که خبرگزاری ملی ساحل عاج؛ بازتاب و گزارش مثبتی از برگزاری اجلاس بین المللی بانوان تاثیرگذار منتشر خواهد کرد.
وی گفت: به عنوان یک دیپلمات خارجی که چندسالی است در ایران زندگی می کنم؛ شاهد هستم که زنان در جامعه ایران؛ نقش ها و مسئولیت های مهمی را برعهده دارند.
سفیر ساحل عاج در ایران همچنین با اشاره به جایگاه ایرنا به عنوان رسانه رسمی کشور؛ ابراز امیدواری کرد همکاری های رسانه ای دوکشور تقویت شود و گسترش یابد.

بررسی راههای توسعه همکاری های رسانه ای میان ایرنا و اتحادیه خبرگزاری های آفریقا
علی نادری مدیرعامل ایرنا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر هیات ساحل عاج به ایران؛ به ظرفیت های بالای رسانه ای ایرنا و انتشار اخبار به ۹ زبان خارجی اشاره کرد و گفت: توسعه روابط با کشورهای غرب آفریقا می تواند زمینه توسعه همکاری های رسانه ای ایران با کشورهای آفریقایی را بیش از گذشته تقویت کند.
مدیرعامل ایرنا همچنین نقش دو خبرگزاری ایرنا و ساحل عاج را در انعکاس واقعیت های دوکشور و ارایه تصویر درست و صحیح نزد مخاطبان دوطرف حائز اهمیت خواند و ابراز امیدواری کرد در سایه اجرای تفاهمنامه همکاری رسانه ای دوطرف؛ مناسبات دوطرف نیز گسترش یابد.
نادری به میزبانی کشورمان از اجلاس بین المللی بانوان تاثیرگذار اشاره کرد و گفت: در این اجلاس زنانی از ۹۰ کشور جهان حضور داشتند و این درحالی است که رسانه های غربی همواره تصویر وارونه و نادرستی از جایگاه زنان در ایران به جهان منعکس می کنند.
وی گفت: امیدواریم میهمانان شرکت کننده در اجلاس تهران که از نزدیک شاهد حضور و توانمندی زنان ایران در عرصه های مختلف شده اند؛ روایتگر واقعیت های ایران به جهانیان باشند.
نادری حضور موفق بانوان ایرانی در عرصه های سیاسی؛ اجتماعی؛ فرهنگی؛ علمی و ورزشی و هنری را نشانه توجه جمهوری اسلامی به مقوله زن دانست و گفت: متاسفانه رسانه های غربی در ماههای اخیر؛ به بهانه موضوع حجاب؛ تصویر نادرستی از ایران منعکس کرده اند.

بررسی راههای توسعه همکاری های رسانه ای میان ایرنا و اتحادیه خبرگزاری های آفریقا
هیات ساحل عاج در پایان این دیدار با حضور در اتاق خبر ایرنا و گفت و گو با دبیران و سردبیران ایرنا از نزدیک در جریان فرایند تهیه؛ تولید و انتشار اخبار در حوزه بین الملل قرار گرفتند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان یک رسانه رسمی و حاکمیتی در حال حاضر علاوه بر زبان فارسی اخبار و تولیدات خبری خود را به زبانهای انگیسی؛ عربی؛ فرانسه، المانی، روسی، چینی، اردو، اسپانیولی و ترکی استانبولی منتشر می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha