هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی نداریم/ همکاری های رسانه ای ایران و پاکستان گسترش می یابد

تهران – ایرنا - " رحیم حیات قریشی " سفیر پاکستان در ایران روز دوشنبه در دیدار با " علی نادری " مدیر عامل ایرنا ؛ توسعه و تقویت همکاری های تهران – اسلام آباد در همه زمینه ها را خواستار شد.

به گزارش ایرنا ؛ سفیر پاکستان با بیان این مطلب که " هیچ مرز و محدودیتی برای ارتقای سطح همکاری های ایران و پاکستان در زمینه های مختلف وجود ندارد " ؛ آمادگی کشورش را برای تقویت همکاری فرهنگی و رسانه ای فیمابین اعلام کرد.
وی علاقه مندی و ابراز لطف و محبت مقام معظم رهبری به ملت پاکستان را ستود و گفت : از زمان شروع به کار دولت آقای سید ابراهیم رییسی ، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران ؛ روابط تهران – اسلام آباد در همه زمینه ها روند رو به رشدی را تجربه کرده است .
" رحیم حیات قریشی " بار دیگر مواضع دولت متبوعش مبنی بر " مخالفت با تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران " را یادآور شد و گفت : معتقدم این تحریم ها ملت ایران را تحت فشار قرار داده است و بدون شک وقتی بخشی از امت اسلام دچار مشکل و آسیب شود ؛ سایر ملت های مسلمان نیز در رنج خواهند بود.
سفیر پاکستان در ایران که حدود سه سال از زمان آغاز ماموریتش در ایران می گذرد ؛ گفت که در طول سه سال اخیر همه مساعی خویش را برای تقویت و ارتقای روابط فیمابین بکار بسته ام که امضای برخی اسناد و موافقنامه های همکاری دوجانبه و تبادل هیات هایی از مقامات دو کشور در زمینه های مختلف گویای این تلاش هاست.
وی ایجاد و گسترش بازارچه های مرزی مشترک را یکی از عوامل موثر در توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان دانست و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک دو بازارچه مشترک میان دوکشور به بهره برداری برسد.
وی در عین حال گفت که براساس تفاهمنامه امضا شده ؛ قرار است ۶ بازار مشترک میان دوکشور ایجاد شود.
" رحیم حیات قریشی " ایجاد بازارهای مشترک میان ایران و پاکستان را گام موثری در تقویت همکاری های اقتصادی دوکشور دانست و گفت که تهران و اسلام آباد در بسیاری از زمینه ها امکان توسعه مبادلات اقتصادی در قالب های مختلف از جمله مبادلات تهاتری را دارند.

هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی نداریم/ همکاری های رسانه ای ایران و پاکستان گسترش می یابد
نماینده عالی دولت پاکستان در ایران همچنین به تبادل سفر هیات های مختلف سیاسی ؛ اقتصادی و دفاعی میان ایران و پاکستان اشاره کرد و آن را نشانه اهمیت و نگاه بلند مقامات دوکشور به توسعه روابط دانست و گفت در ماههای آتی نیز همچنان شاهد تبادل هیات های مختلف در سطوح مختلف میان ایران و پاکستان خواهیم بود.
وی با اشاره به جایگاه مهم و ارزشمند سینمای ایران ؛ آمادگی کشورش را برای اکران فیلم های سینمای ایران به زبان اردو برای ملت پاکستان اعلام کرد و گفت : ما همچنین آمادگی داریم همکاری های ایران و پاکستان در حوزه های فرهنگی از جمله در عرصه سینما را توسعه دهیم .
مقام عالی سفارت پاکستان در ایران ؛ جاذبه های تاریخی و گردشگری ایران را منحصر به فرد توصیف کرد و با اشاره به جاذبه های گردشگری کشورش گفت که ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه و تقویت گردشگری میان دو کشور وجود دارد .

هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی نداریم/ همکاری های رسانه ای ایران و پاکستان گسترش می یابد
در این دیدار که در فضایی گرم و صمیمی برگزار شد ؛ " علی نادری " مدیرعامل ایرنا با اشاره به روابط و مناسبات عمیق و دوستانه تهران – اسلام آباد بر توسعه و عمق بخشیدن به مناسبات فرهنگی و رسانه ای دو کشور تاکید کرد .
وی با تشریح سیاست های اصولی دولت سیزدهم در توسعه و تعمیق روابط با همسایگان بویژه پاکستان خاطر نشان کرد : در یکسال گذشته که از شروع بکار دولت سیزدهم به ریاست ایت الله سید ابراهیم رییسی سپری شده است ؛ مناسبات ایران و پاکستان در بسیاری از زمینه های رشد و توسعه یافته است .
مدیرعامل ایرنا ، روند توسعه مناسبات اقتصادی میان تهران – اسلام آباد را رو به رشد خواند و با اشاره به مذاکرات درحال انجام برای برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دوکشور در آینده گفت : جمهوری اسلامی ایران اولویت خاصی برای توسعه روابط با همسایگان خود دارد و برگزاری کمیسیون مشترک به میزبانی اسلام آباد ؛ می تواند شتاب بیشتری به مناسبات دوکشور بخشد.
نادری با بیان گزارشی از فعالیت های تخصصی ایرنا در حوزه های مختلف خبری بویژه در حوزه برون مرزی خاطر نشان کرد : ایرنا علاوه بر زبان فارسی به ۹ زبان دنیا خبر منتشر می کند که زبان اردو یکی از زبان های قدیمی و پرمخاطب این سازمان خبری به شمار می رود.
وی گفت که باتوجه به ضرورت انعکاس اخبار مهم ایران به افکارعمومی پاکستان ؛ درصدد تقویت زبان اردو در ایرنا هستیم.
مدیر عامل ایرنا همچنین به فعالیت خبری ایرنا در کشور پاکستان اشاره کرد و گفت : قدمت حضور ایرنا در پاکستان به بیش از سه دهه پیش باز می گردد و همچنان رصد و پیگیری تحولات پاکستان با هدف اطلاع رسانی به ملت ایران را در دستور کار داریم.

نادری همچنین به ریاست و میزبانی ایرنا از اجلاس " آوآنا " اشاره و ضمن دعوت از مقامات رسانه ای پاکستان برای حضور در این اجلاس تهران ؛ ابراز امیدواری کرد با امضای تفاهم نامه همکاری رسانه ای میان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) و خبرگزاری پاکستان ( ای پی پی ) سطح همکارهای خبری و رسانه های دوطرف توسعه و ارتقا یابد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به ارتباطات دیرینه و فرهنگی ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت : سرود " سلام فرمانده " بازتاب گسترده ای در جهان داشته است و اخیرا این سرود به زبان اردو نیز در شهر لاهور پاکستان اجرا شد و با استقبال خوب ملت دوست و برادر پاکستان مواجه گردید.

هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی نداریم/ همکاری های رسانه ای ایران و پاکستان گسترش می یابد
رحیم  حیات قریشی ؛ سفیر پاکستان در ایران از اسفندماه سال ۱۳۹۸ رسما ماموریت خود را در ایران آغاز کرده است و قبل از ایران در کشورهای کره جنوبی ؛ هندوستان ؛ ایتالیا و فرانسه در مسئولیت های مختلف فعالیت داشته است.
سفیر پاکستان در ایران در پایان این دیدار ؛ از بخش های مختلف خبری ایرنا دیدن کرد و در جریان فرایند تهیه و تولید و انتشار اخبار در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قرار گرفت.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha