ضرب الاجل ۱۰ روزه استاندار مازندران به مدیران برای تدوین برنامه تحولی سفرهای نوروزی

ساری - ایرنا - استاندار مازندران بر ضرورت ارائه و تدوین برنامه‌ها و طرح های تحولی از سوی مدیران کمیته های ۱۲ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی سال ۱۴۰۲ تاکید کرد و گفت: این مسوولان تا ۱۰ روز آینده این برنامه ها را تهیه و مدون کنند تا در جلسه آینده این ستاد ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور روز چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی مازندران در سال ۱۴۰۲ که در ساری برگزار شد، افزود: هر نهاد عضو کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی می‌بایست برای ایام تعطیلات نوروز برنامه های تحولی ارایه کنند به گونه‌ای که مسافران با ورود به این استان تحولات صورت گرفته در ارائه خدمات را احساس کنند.

وی ادامه داد: بسنده کردن امور مربوط به ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی مازندران به ارائه گزارش و عملکرد سالهای گذشته نمی تواند خروجی لازم و با کیفیت موردنظر را ایجاد کند.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: این استان هر ساله میزبان میلیون ها مسافر از نقاط مختلف کشور است و بیان مطالب کلیشه ای در این ستاد نمی تواند جوابگوی نیازهای این تعداد جمعیت مسافر باشد و باید برنامه ریزی و طرح های نوین متناسب با هر سال و وضعیت هر استان برنامه ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه بیان موضوعات و اقدامات تکراری هرساله در این جلسه نمی تواند رفع کننده مسائل مسافران و نیاز آنها باشد، ادامه داد:به طور مثال برای نوروز ۱۴۰۲ که با ماه مبارک رمضان همزمان شده می بایست در این جلسه از کارشناسان و مسوولان حوزه این بخش دعوت و از نقطه نظرات آنها برای برنامه ریزی این ایام استفاده می شده است.

حسینی پور گفت: مطرح شدن مطالب تکراری به چه درد مازندران و مسافرانی که به این استان می خورد؟ و باید با استفاده از نیروهای متبحر برای این برنامه ریزی اقدام شود.

طراحی اِلمان های نوروزی

حسینی پور از نادیده گرفتن اِلمان ها در نوروز هرسال گلایه کرد و گفت : می بایست متناسب با نوروز هر سال یک اِلمان جدید طراحی و اجرا شود که متناسب با شرایط استان و زمان باشد.

وی افزود: ایام نوروز بهترین فرصت برای مازندران به شمار می رود تا از آن بهره برداری های لازم در جنبه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی مازندران می بایست متناسب با شرایط کشور برنامه ریزی های خود را انجام دهد، افزود: بالاخره سه ماه تمام کشور با بحران جریان ضد انقلاب سر و کار داشت و به لحاظ اجتماعی و فرهنگی بمباران فشارها شد و در ستاد سفر نوروزی برای تلطیف روحیه و برقراری نشاط اجتماعی برنامه ریزی صورت دهد.

استاندار مازندران گفت: این استان مقصد مسافرانی زیادی از اقصی نقاط کشور است و چه برنامه ای برای این مسافران اندیشیده شده است خود نیاز به برنامه ریزی مدون دارد.

ستاد سفر نوروزی تنها انجام دهنده چند کارخدماتی نیست

وی اضافه کرد : موضوع و نوع فعالیت ستاداجرایی خدمات سفرهای نوروزی تنها ارائه و انجام چند کار خدماتی نیست بلکه در این ستاد باید راهبرد ارائه شود و در افق برنامه های اصلی در مازندران برنامه ریزی ها شود بطور مثال امسال چه موضوع مهم و چه پیامی باید انتقال داده شود که البته مسایل معیستی و اقتصادی از جمله موضوعات مهم است.

وی از مسوولان ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی مازندران خواست تا برنامه ریزی برای برپایی نمایشگاههای دائمی صنایع دستی را مورد توجه قرار دهند و گفت : استقرار چند نمایشگاه صنایع دستی دائمی با بهترین مدل و با پرهیز از روش های سنتی می بایست در نوروز پیش رو مورد نظر قرار بگیرد و اجرا شود.

حسینی پور تاکید کرد: با توجه به اهمیت برنامه ریزی و مدیریت سفرهای نوروزی در مازندران این ستاد در استان می بایست خیلی زودتر از ایام نوروز و حتی از شهریورماه تشکیل می شد تا هر نهاد برنامه های راهبردی خود را برای حل مشکلات و معضلات مسافران اعلام کنند و برنامه ریزی برای آن انجام شود.

ضرب الاجل ۱۰ روزه استاندار مازندران به مدیران برای تدوین برنامه تحولی سفرهای نوروزی

خروج روستاهای مازندران از انزوا با برپایی نمایشگاهها

وی گفت : از نگاه مردم کشور، مازندران محیطی مناسب برای سفر و آرامش در تعطیلات محسوب می شود و مسوولان ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی می بایست برای دستیابی به این امر برنامه ریزی کنند.

استاندار مازندران گفت: برگزاری جشنواره های مختلف می بایست در دستور کار مسوولان ستاد قرار بگیرد که در صورت برگزاری با اصول و قاعده این اقدام می تواند جزو پرمخاطب ترین فعالیت برای گردشگران و مسافران باشد.

وی همچنین افزود : شهرستانهای مازندران از ظرفیت های بالقوه زیادی برخوردار است و با توجه به اقلیم شهرستان برنامه ریزی ها صورت بگیرد.

حسینی پور ادامه داد: هدایت مسافران به مناطق روستایی می بایست مورد توجه قرار بگیرد و با برگزاری نمایشگاه های دستاورد روستاهای مورد نظر علاوه بر عرضه و فروش محصولات تولیدی منطقه، مشوقی برای حضور دوباره مسافران است و می توانیم برخی از روستاهای به انزوا رفته را خارج کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه پارسال ۹۱ میلیون نفر شب اقامت مسافر در استان ثبت شد، گفت: نوروز امسال میزان حضور مسافران فراتر از پیش بینی ها بوده است و باید برای نوروز پیش رو پیش بینی حضور مسافران بیشتری را داشته باشیم.

روح الله سلگی افزود: نوروز ۱۴۰۲ به نوعی با سونامی حضور مسافران در نوروز مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد : دستورالعمل ستاد خدمات سفر نوروزی به دستگاهها ابلاغ شده و پارسال با خلاقیت استاندار کارگروههایی در ذیل کمیته های ستاد ایجاد شد که از جمله تشکیل قرارگاهها در سه جاده مواصلاتی استان را داشتیم که بر فعالیت اماکن خدمات رسان کنترل شود.

معاون سیاسی استاندار مازندران بر استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی در ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی تاکید کرد و گفت : کنترل قیمت ها، بهداشت نمازخانه ها و اماکن بین راهی و عفاف و حجاب مورد نظر است.

وی افزود: بسته های مختلف برای ستاد سفر تهیه شود تا از این طریق شاخص ها و رضایتمندی را در مسافران ایجاد کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha