یورش دوباره صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی/ تخریب محل های تجاری فلسطینیان در قدس

تهران - ایرنا - منابع خبری فلسطین از یورش دوباره شهرک نشینان صهیونیست به مسجد مبارک الاقصی در شهر اشغالی قدس خبر دادند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «فلسطین آنلاین» امروز دوشنبه از یورش ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست تحت حمایت شدید پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در شهر اشغالی قدس خبر دادند.

این پایگاه خبری به نقل از اداره اوقاف قدس اعلام کرد که ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست در اقدامی تحریک‌آمیز به صحن مسجد الاقصی یورش بردند و به انجام مراسم "تلمودی" پرداختند.

گروه‌هایی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین تقریبا هر روزه به مسجد الاقصی یورش می‌برند و در عین حال در سایه حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی مانع ورود اهالی قدس به این مکان مقدس می‌شوند.

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی افراطی رژیم صهیونیستی اخیرا به مسجد الاقصی یورش برد که با موج گسترده محکومیت در سطح فلسطین و جهان اسلام روبرو شد و کشورهای جهان نیز خواهان پایان چنین اقدامات تحریک آمیزی از سوی صهیونیست ها شدند.

خبر دیگر از فلسطین اشغالی حاکی است که بولدوزرهای رژیم صهیونیستی ساعات اولیه امروز دوشنبه مغازه های تجاری و کارگاه های فلسطینیان در نزدیکی ورودی شهر «حزما» در شمال شرقی شهر اشغالی قدس را تخریب کردند.

نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل ابتدا ورودی شهر حزما در شمال شهر قدس را بستند و با ایجاد یک ایست بازرسی نظامی در میدان الشهید این شهر، اقدام به تخریب مغازه‌ها و کارگاههای واقع در ورودی شهر کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای رژیم صهیونیستی پیش از آغاز عملیات تخریب با محاصره مغازه‌های تجاری و کارگاههای مورد نظر از ورود صاحبان آن‌ها به منطقه تا پایان فرآیند تخریب جلوگیری کردند.

بر اساس گزارش این رسانه ها، بولدوزرها و خودروهای تخریب اشغالگران پس از تخریب حدود ۱۵ مغازه ،ویرانی گسترده‌ای را در این شهر به جا گذاشتند.

پیشتر نیز نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی کمتر از یک سال پیش تاسیسات کارگاهی تعمیر خودرو در همین منطقه را به بهانه نداشتن مجوز تخریب کرده بودند.

بر اساس داده‌های رسمی منتشر شده توسط مرکز تحقیقاتی اراضی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، طی سال گذشته حدود ۹۵۰ خانه و ساختمان در کرانه باختری و قدس تخریب شد. همچنین دستور تخریب ۲ هزار و ۲۹۰ خانه و سایر تاسیسات از سوی مقامات رژیم صهیونیستی صادر شده است.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث خواهد شد که بحران و چند دستگی داخلی در رژیم صهیونیستی تشدید شده و ائتلاف حاکم آینده به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش بگیرد و از سوی دیگر، سطح تنش‌ها در منطقه را افزایش دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha