روزهای شلوغ وزنه‌برداری ایران در سال ۲۰۲۳

تهران- ایرنا- وزنه‌برداری در سال ۲۰۲۳ برنامه فشرده‌ای برای حضور تیم‌های مختلف در مسابقات جهانی و آسیایی دارند که یکی از مهمترین آن پیکارهای جهانی عربستان به عنوان اصلی‌ترین مرحله گزینشی المپیک است.

به گزارش ایرنا، برگزاری بازی‌های المپیک پاریس در سال ۲۰۲۴ موجب شده تا رقابت‌های فشرده‌ای در رشته‌های مختلف به ویژه وزنه‌برداری در جریان باشد. رقابت‌هایی که بخشی از آن گزینشی المپیک بوده و برای مدعیان بسیار حیاتی است؛ ورزشکاران مدعی در المپیک ۲۰۴ پاریس حتما باید در پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۳ عربستان حضور داشته باشند و در صورت غیبت، المپیک را از دست خواهند داد.

مهمترین اتفاق مدیریتی وزنه‌برداری ایران در سال ۲۰۲۳ حضور چهار نماینده کشورمان در انتخابات کنفدراسیون آسیا بود. سجاد انوشیروانی، کوروش باقری، بهداد سلیمی و امین نوروزی در این انتخابات موفق شدند چهار کرسی بین‌المللی برای ورزش ایران کسب کنند. انوشیروانی در هیئت اجرایی، سلیمی در کمیته فنی، باقری در کمیته مربیان و امین نوروزی در کمیته پزشکی این کنفدراسیون پست گرفتند.

از دیگر اتفاقات مهم وزنه‌برداری ایران در سال ۲۰۲۳ برگزاری انتخابات این فدراسیون در ۱۸ بهمن ماه است. برای پست ریاست وزنه‌برداری سجاد انوشیروانی، جلیل امیری، ایوب بهتاج و آرین حاتمی ثبت نام کرده‌اند. در کنار انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری برگزاری هفته‌های پایانی لیگ برتر نیز از دیگر دغدغه‌های داخلی مسوولان این فدراسیون است.

همچنین از نخستین روزهای سال ۱۴۰۲ رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری در رده‌های مختلف سنی در بخش زنان و مردان در ایران آغاز خواهد شد. تیم وزنه‌برداری نوجوانان ایران باید در مسابقات جهانی که روزهای ۲۵ مارس تا یک آوریل (پنجم تا شانزدهم فروردین) در آلبانی برگزار می‌شود حضور داشته باشد. بعد از نوجوانان جهان، رقابت‌های بزرگسالان آسیا آغاز خواهد شد.

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا از سوم تا ۱۳ ماه می (۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت) در شهر جینجو کره‌جنوبی برگزار خواهد شد و یکی دیگر از مراحل گزینشی‌ المپیک ۲۰۲۴ پاریس محسوب می‌شود. برای این رقابت‌ها باید مدعیان اصلی دسته‌های مختلف حضور داشته باشند. یکی از مشکلات پیش‌روی کادر مدیریتی و فنی وزنه‌برداری مصدومیت جدی ۲ قهرمان دسته ۱۰۲ کیلوگرم است.

سهراب مرادی و سیدرسول معتمدی که عناوین قهرمانی جهان را در کارنامه دارند مصدوم و حضور آنان در مسابقات قهرمانی آسیا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. البته این ۲ ورزشکار باید تا مسابقات جهانی سال ۲۰۲۳ به مرز آمادگی برسند زیرا غیبت در مسابقات جهانی ریاض موجب حذف آنان از المپیک خواهد شد.

تابستان داغ وزنه‌برداری ایران با مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در هند آغاز خواهد شد؛ این مسابقات از ششم تا ۱۴ مرداد در دهلی برگزار می‌شود. در فاصله کمی از این رقابت‌ها تیم وزنه‌برداری زنان و مردان ایران به مسابقات قهرمانی جهان اعزام خواهند شد که طی روزهای ۲ تا ۱۷ سپتامبر (۱۱ تا ۲۶ شهریور) در ریاض عربستان برگزار خواهد شد.

تیم ملی وزنه‌برداری ایران بعد از بازگشت از ریاض باید مسافر هانگژو شود تا در بازی‌های آسیایی۲۰۲۲ شرکت کند. حضور پرقدرت وزنه‌برداری در هانگژو به طور حتم برای ورزش ایران از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که مدال‌های وزنه‌برداری در ارتقا جایگاه ایران در جدول توزیع مدال‌ها همچون ادوار گذشته تاثیرگذار خواهد بود.

آخرین تورنمنت وزنه‌برداری ایران در سال ۲۰۲۳ رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان در مکزیک است. رقابت‌هایی که از ۱۳ تا ۲۰ نوامبر (۲۲ تا ۲۹ آبان) برگزار خواهد شد و حضور ورزشکاران جوان ایران در آن حتمی است زیرا سرپرست کنونی فدراسیون وزنه‌برداری که خود از قهرمانان نامدار رشته وزنه‌برداری به شمار می‌رود باور دارد که کسب تجربه مهمترین اصل در موفقیت ورزشکار است و این تجربه باید در سنین پایین انجام شود.

روزهای شلوغ وزنه‌برداری ایران در سال ۲۰۲۳
برنامه وزنه‌برداری ایران در سال ۲۰۲۳

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha