نخستین محصول شبکه توزیع برق خراسان رضوی با پوشش نانو تولید شد

مشهد-ایرنا- مدیر دفتر فنی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار در کشور، این شرکت موفق به تولید محصولی با پوشش نانو در قالب قطعات فلزی شبکه توزیع برق شد.

هادی انبیایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از بررسی های علمی، فنی و مطالعات انجام گرفته، برای نخستین بار در سطح کشور برخی قطعات فلزی شبکه توزیع به جای گالوانیزه با فناوری نانو در شرکت پوشش داده شد و مراحل آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

وی اضافه کرد: با توجه به این که این محصول در آزمایشگاه معتبر پارک علم و فناوری آزمایشهای فنی متعدد مربوطه قرار گرفته و تمامی آزمایشها با موفقیت گذرانده شده است از این رو با هدف توانمندسازی زنجیره تامین، آمادگی انتقال فناوری به سازندگان برای تغییر خط تولید و جایگزینی پوشش نانو به جای گالوانیزه وجود دارد.

مدیر دفتر مهندسی و اطلاعات شبکه توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در این راستا در گام نخست چند قطعه از کالاهای شبکه انتخاب شده و ۱۰۰ درصد خریدهای بعدی این قطعات از نوع پوشش نانو خواهد بود.

انبیایی افزود: با توجه به جایگاه ممتاز جهانی کشورمان در حوزه نانو، این دستاورد که خیز بلند شرکت توزیع برق خراسان رضوی برای حرکت در مرز دانش و فناوری جهانی است باعث تحول اساسی در کیفیت قطعات مصرفی شبکه های توزیع برق شده و موجب تسری آن به تمامی شرکتهای توزیع و برق های منطقه ای خواهد شد.

تعداد مشترکان برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی به جز حوزه شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، یک میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک و طول شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف این شرکت ۴۲ هزار کیلومتر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha