برای دوری از موج هشتم کرونا دز یادآور دریافت کنید

مشهد- ایرنا- مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بهترین راهکار برای دوری و پیشگیری از آسیب موج هشتم کرونا دریافت دز یادآور است از این رو توصیه می شود شهروندان برای دریافت آن اقدام کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ناصر امینی افزود: خوشبختانه در حال حاضر روند ابتلا به کرونا بر خلاف بیشتر کشورها، نزولی است، در عین حال در صورت عادی انگاری، ممکن است غافل شویم و شرایط تغییر کند.

وی اضافه کرد: با رعایت نکات پیشگیرانه می توان مانع ورود این موج به کشور و خراسان رضوی شد و یا این که آسیب زایی آن را همانند موج‌های چهارم، پنجم و ششم کاهش چشمگیری داد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تجربه نشان داد که بهترین راهکار برای مقابله با موج های متعدد کرونا واکسیناسیون است به طوری که با افزایش واکسیناسیون در روزهای کرونا، فوتی ها در بسیاری از روزها به صفر رسید.

امینی مراقبت ویژه از کودکان، مادران باردار و سالمندان را بسیار مهم دانست و افزود: افراد بیش از پنج سال واکسن کرونا تزریق می کنند، اما گروه سنی کمتر از آن و افرادی که نمی توانند، واکسن را دریافت کنند باید به طور ویژه تحت مراقبت قرار گیرند و در صورت مشاهده علائم در قرنطینه کامل بمانند.

وی تصریح کرد: چنان که می دانیم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی همراه با واکسیناسیون می تواند نقش مهمی در دور ماندن از آسیب های کرونا داشته باشد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha