پنج درمانگاه و مرکز منتخب کرونا در مشهد شبانه‌روزی شدند

مشهد- ایرنا- مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد از فعالیت شبانه‌روزی پنج درمانگاه و مرکز خدمات جامع سلامت در مشهد با هدف دسترسی بیشتر مراجعان خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از دکتر محمد پهلوان گزارش داد: فعالیت درمانگاهها و مراکز خدمات جامع سلامت احمدی، سیدی، آب و برق و درمانگاههای پنج تن و طبرسی در مشهد به صورت شبانه روزی شده است.  

وی افزود: خدمات به بیماران دارای علائم مشکوک به کرونا در سطوح یک و دو به مراکز منتخب کرونا و کلینیک‌های تخصصی گسترش می‌یابد تا از بروز ازدحام در بیمارستان ها جلوگیری شود و از سوی دیگر برای توسعه خدمات رسانی به بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا از ظرفیت درمانگاه های بخش خصوصی نیز استفاده شده است.

مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، واکسیناسیون و استفاده از ماسک مهمترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به کرونا محسوب می‌شود ادامه داد: تمامی واحدهای بهداشتی و درمانی در سطوح مختلف برای مواجهه با موج جدید شیوع کرونا در آمادگی کامل هستند.

وی گفت: تاکنون حدود ۱۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر پهلوان با تاکید بر اینکه تکمیل واکسیناسیون نقش موثری در کاهش خطر مواجهه با موج جدید شیوع کرونا دارد افزود: تاکنون ۹۴ درصد افراد بالای ۱۸ سال در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دز اول و ۸۰ درصد نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: مراجعان در زمان دریافت واکسن کرونا در  انتظار نوع خاصی از این واکسن نباشند و به توصیه‌های کارشناسان مستقر در مراکز و پایگاههای واکسیناسیون اطمینان داشته باشند.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

در حال حاضر ۴۲ مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشگی مشهد دایر است که ۲۲ واحد از این تعداد در مشهد استقرار دارند.

آزمایش سریع کرونا نیز در ۴۷ درمانگاه مشهد انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha