طرح مسیر سبز سلامت شهرستان فارسان مصوب شد

شهرکرد- ایرنا- فرماندار فارسان گفت: طرح راه‌اندازی مسیر سبز سلامت این شهرستان در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری مصوب شد.

سید هادی صالحی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: رییس‌جمهور در سفر به چهارمحال و بختیاری پس از بازدید هوایی از شهرستان فارسان دستور داد از خروجی سد غدیر باباحیدر تا تنگ درکش‌ورکش جونقان به مسیر سبز سلامت تبدیل شود.

وی افزود: اجرای طرح مسیر سبز سلامت شهرستان فارسان در مراحل مختلف به تعامل و همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیاز دارد.

صالحی به قابلیت خاص قایق‌رانی و اجرای طرح‌های گردشگری در مسیر سبز سلامت شهرستان فارسان اشاره و تصریح کرد: می‌توان درحاشیه این طرح با توسعه کشت درختان مختلف کمربند سبز ایجاد کرد.

وی با اشاره به لزوم بهره‌مندی از توان سرمایه‌گذاران مخالف برای راه‌اندازی طرح مسیر سبز سلامت شهرستان فارسان یادآور شد: هزینه در بخش گردشگری مهم‌ترین سرمایه‌گذاری برای اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی تاثیرگذار است.

فرماندار فارسان اجرای طرح‌های گردشگری را باعث ایجاد رونق چرخ اقتصادی دانست و اظهار داشت: هم‌اکنون ۹ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در این شهرستان به مسافران و گردشگران خدمات‌رسانی می‌کند.

فرماندار فارسان شرایط اقلیمی و آب و هوایی این شهرستان را نسبت به نقاط دیگر چهارمحال و بختیاری مطلوب‌تر دانست و اظهار داشت: این مهم باعث حضور بیشتر گردشگران در مناطق مختلف این شهرستان می‌شود.

وی تپه‌های نورالشهداء را دارای قابلیت‌های مطلوب برای توسعه گردشگری دانست و گفت: پیگیری‌های مستمر برای تکمیل بهره‌برداری از بسیاری طرح‌های گردشگری شهرستان فارسان مانند هتل ده‌چشمه تا نوروز سال‌جاری در دستور کار قرار دارد.

صالحی تاکید کرد: البته جذب گردشگران و مسافران بیشتر برای حضور در مناطق گردشگری شهرستان فارسان به ساخت هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، خانه‌های مسافر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مکان‌های اقامتی دیگر نیاز دارد که باید به‌عنوان برنامه‌های اولویت‌دار با جدیت پیگیری و زمینه‌های عملیاتی شدن آن فراهم شود.

وی با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری از موزه فارسان تا دهه‌فجر انقلاب اسلامی سال‌جاری افزود: مجوز راه‌اندازی یک موزه جدید در پارک قلمستان فارسان نیز صادر شده است.

صالحی تقویت صنعت را از عوامل اصلی در رونق و توسعه گردشگری اعلام و تصریح کرد: در این راستا اقداماتی برای راه‌اندازی ۲ شهرک صنعتی در فارسان و گوجان انجام و فعال شدن کامل شهرک صنعتی جونقان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، فارسان در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور در ادامه سفرهای استانی خود روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه سال‌جاری به‌همراه تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا از نزدیک مسائل این استان را مورد بررسی قرار دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha