۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84973418
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۳ هکتار زمین برای ساخت مسکن در شهر قاین تامین شد

بیرجند - ایرنا - فرماندار قاینات گفت: طبق تفاهم با مالکان ۱۲۳ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر قاین تامین شده است.

محمد محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چون زمین‌ها در قاین متعلق به مالکان است، در این شهر برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن باید سراغ تفاهم با مالکان یا سراغ شهرک‌سازی می‌رفتیم.

وی افزود: از آنجایی که هزینه تامین زیرساخت‌ها برای شهرک‌سازی بالاست با پیگیری‌های صورت گرفته تفاهمی با مالکان در سطح شهر قاین صورت گرفت و تاکنون ۱۲۳ هکتار نهایی شده است.

فرماندار قاینات بیان کرد: از این مقدار ۴۹ هکتار نقشه‌های تفکیکی آن آماده شده و روز گذشته عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در این مناطق آغاز شد.

وی گفت: برای تامین ۲۰۰ هکتار دیگر با مالکان تفاهم اولیه صورت گرفته است که در کارگروه امور زیربنایی استان بررسی می‌شود.

محمدی با اشاره به مراحل مختلف اجرای طرح نهضت ملی مسکن که در دولت سیزدهم شروع شد، اضافه کرد: در شهر قاین سه هزار و ۵۱۳ نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده‌اند و در صورتی که بخواهیم برای همه افراد تایید شده زمین ویلایی واگذار کنیم، به تامین ۳۰۰ هکتار زمین نیاز داریم که در حال رایزنی برای توافق با مالکان هستیم.

خراسان جنوبی ۳۱ شهر دارد و براساس اعلام مسوولان تاکنون در ۲۹ شهر استان زمین طرح نهضت ملی مسکن به‌صورت ویلایی (حیاط دار) تامین شده است.

این استان ۱۱ شهرستان دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری بیرجند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha