۱۰۰ درصد اشتغال پتروشیمی همت عسلویه به نیروهای بومی استان بوشهر اختصاص یابد

بوشهر - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت : با توجه به نیاز بیش از یکهزار نفر برای ساخت طرح سبزواره پتروشیمی همت به عنوان نخستین پروژه زیست محیطی صنعت پتروشیمی کشور در عسلویه، انتظار می رود ۱۰۰ درصد فرصت های اشتغال و نیروی انسانی مورد نیاز این طرح از استان بوشهر تامین شود.

علی باستین روز سه شنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی نخستین طرح سبز تولید اوره پتروشیمی همت در عسلویه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: اجرای این پروژه با وجود این که کشور مورد تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته نشان از عزم جدی متخصصان ایرانی برای اجرای یک طرح دوست‌دار محیط زیست و ارزآور است.

وی افزود: این پروژه به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری و اثرات محیط زیستی در سطح کشور بی نظیر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ادامه داد: استان بوشهر در حالی که با تامین ۶.۲ درصد تولید ناخالص ملی رتبه ممتازی در کشور دارد، اما زینده نیست که با نرخ بیکاری ۸.۴ درصدی در جایگاه نه چندان شایسته ای قرار گیرد.

باستین ادامه داد: بر اساس برآورد های انجام شده، برای ساخت این پروژه یکهزار نفر و در مرحله بهره برداری ۱۰۰ نفر نیروی کار مورد نیاز است که انتظار داریم تمامی این نیروها از استان بوشهر بکار گرفته شود.

وی گفت : با هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با پتروشیمی پردیس، لیست نیروهای مورد نیاز برای ساخت این پروژه دریافت و زمینه اشتغال این افراد فراهم خواهد شد.

باستین پیشنهاد کرد: در باب مسئولیت اجتماعی پتروشیمی‌های مستقر در پارس جنوبی، انتقال بخشی از حساب های این پتروشیمی ها به بانک های استان بوشهر، می تواند زمینه ساز ارائه تسهیلات بانکی به طرح های توسعه ای و احیای واحدهای راکد تولیدی باشد.

وی از مدیران شرکت های پتروشیمی مستقر در جنوب استان بوشهر خواست کالاها و خدمات مورد تیاز خود را از استان بوشهر تهیه کنند.

عملیات اجرایی طرح پتروشیمی همت با سرمایه‌گذاری ثابت داخلی و خارجی ۳۰۰ میلیون یورو روز سه شنبه (۱۴۰۱/۰۹/۲۲) در عسلویه آغاز شد که با پایان عملیات اجرایی و ورود به عرصه بهره‌برداری، حدود ۶۰۰ هزار تن آمونیاک مازاد از سایر مجتمع‌ها، ۸۳۰ هزار تن CO۲ مازاد از مجتمع های منطقه عسلویه به عنوان خوراک مصرف و سه هزارو ۲۵۰ تن اوره گرانول در روز (معادل یک میلیون و ۷۵ هزار تن در سال) تولید می کند.

مزایای این طرح در حوزه اقتصادی افزایش یک میلیون تن به ظرفیت تولید اوره کشور، جمع آوری گازهای CO۲ مازاد منطقه و تبدیل آن به فروارده با ارزش اوره و در حوزه اجتماعی پیش بینی حدود یکهزار نفر اشتغال در زمان اجرای پروژه و اشتغال دائمی بیش از ۱۰۰ نفر در زمان بهره برداری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha