بارش باران و کاهش دما در مازندران تا روز دوشنبه تداوم دارد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو، پیش‌بینی کرده است که ناپایداری‌های جوی این استان تا صبح روز دوشنبه تداوم داشته باشد.

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که با شمالی شدن جریان هوا و فعال بودن این سامانه تا چند روز آینده، بارش باران، وزش باد و کاهش محسوس دما تا صبح روز دوشنبه در این استان تداوم داشته باشد و این بارش‌ها در مناطق کوهستانی و ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، با شکل گیری و استقرار جریانات خنک شمالی و عبور متناوب امواج از تراز میانی جو، دمای هوا نیز از روز پنجشنبه گذشته در مناطق مختلف مازندران روند کاهشی را در پیش گرفت که تا اواسط هفته نیز تداوم خواهد داشت ، به گونه‌ای که میانگین دمای هوا در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای این استان در صبح روز دوشنبه بین ۱۰ تا ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین یک تا ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر در نوسان خواهد بود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با شمالی شدن جریان، میانگین دما در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای از ۱۳ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با سه تا پنج درجه کاهش در روز دوشنبه بین ۱۰ تا ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

مطابق این جدول ، بیشترین میزان کاهش دما در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مربوط به بابلسر است. دمای هوا این شهر از ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، با پنج درجه کاهش در روز دوشنبه به ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

مطابق این جدول، دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز به طور میانگین از سه تا ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر طی امروز، با ۲ تا ۶ درجه کاهش در روز دوشنبه بین صفر تا ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر در نوسان خواهد بود. هر چند که دمای هوای بلده در روز دوشنبه به ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد، اما بیشترین میزان کاهش دما مربوط به کلاردشت است. دمای هوای این منطقه از ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با همین میزان کاهش در روز دوشنبه به صفر درجه می‌رسد.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که از بعد از ظهر دوشنبه تا روز پنجشنبه علاوه بر کاهش ناپایدارهای جوی و بارش پراکنده باران بویژه در مناطق غربی، دمای هوای این استان بتدریج افزایش خواهد یافت. هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی در نیمه غربی را ابری بتدریج با بارندگی، در مناطق کوهستانی مه‌آلود با بارش برف، وزش باد و در نیمه شرقی نیز ابری با بارش پراکنده باران و از بعد از ظهر با بارندگی، در ارتفاعات مه‌آلود با بارش برف و وزش باد پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز یک‏شنبه ابری همراه با کاهش دما، بارندگی و در ارتفاعات مه‌آلود با بارش برف و وزش باد و از روز دوشنبه تا چهارشنبه نیز در نیمه غربی استان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران و در مناطق کوهستانی مه‌آلود با بارش پراکنده برف و در نیمه شرقی نیمه ابری ، گاهی با افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده باران پیش‌بینی شده است.

شرایط جوی استان در روز پنج‏شنبه نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در مناطق غربی استان با احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که ساری و گلوگاه با ثبت دمای ۱۵ و سیاه بیشه با ۲.۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق مازندران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وضعیت دریای خزر نیز در روز جاری مواج و طوفانی پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha