هوای سرد در مازندران ماندگار است

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید که با بارش باران در شهرهای ساحلی و بارش برف در مناطق کوهستانی همراه خواهد بود، پیش بینی کرد که هوای سرد تا پایان هفته در این استان ماندگار باشد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران، با ابرناکی آسمان در روز جاری، شرایط برای رگبار پراکنده باران و همچنین کاهش دمای هوا در مناطق ساحلی تا دامنه های استان فراهم خواهد شد ضمن اینکه که مقدار بارش ها قابل توجه نخواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، با ورود سامانه جدید که با رگبار باران نیز همراه است، دمای هوا مازندران نیز از فردا سه شنبه روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت و این کاهش دما در روز پنجشنبه محسوس‌تر خواهد بود.

هواشناسی پیش‌بینی که در روز سه شنبه بارش‌ها ابتدا از نیمه غریی مازندران آغاز شود و در روز چهارشنبه با ورود سامانه سرد بارشی، بارش باران ابتدا از نواحی غربی آغاز خواهد شد و سپس با گسترش دامنه نفوذ آن، بارش باران تمام مناطق استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد ضمن اینکه مقدار بارش ها نیز در مقایسه با چند روز گذشته قابل توجه است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، کاهش دمای هوا در روز پنجشنبه هفته جاری محسوس‌تر خواهد بود و از گذر چهارشنبه و روز پنجشنبه نیز در ارتفاعات و مناطق کوهستانی شاهد بارش برف خواهیم بود.

هوای سرد در مازندران ماندگار است

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که با ورود این سامانه بارشی، دمای هوای مازندران نیز از فردا سه شنبه روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت به گونه ای که میانگین دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای مازندران با ۹ تا ۱۱ درجه کاهش در روز پنجشنبه هفته جاری بین ۱۴ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز دمای هوا در طی این مدت با چندین درجه کاهش به پنج تا ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

طبق این پیش بینی، سامانه سرد بارشی از اواخر وقت پنجشنبه از جو استان خارج خواهد شد و در روز جمعه نیز شرایط جوی مازندران پایدار خواهد بود.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، شرایط جوی امروز مازندران در مناطق ساحلی و جلگه ای ابری همراه با کاهش دما گاهی با بارندگی و وزش باد و در ارتفاعات نیز نیمه ابری گاهی ابری و مه آلود با کاهش دما و احتمال بارش خفیف و پراکنده باران، روز سه‌شنبه نیمه ابری گاهی ابری با تداوم هوای سرد و در شهرهای غربی با احتمال بارش پراکنده باران و در روز چهارشنبه نیز در نیمه غربی استان نیمه ابری تا ابری از اواخر روز با بارندگی، وزش باد و در ارتفاعات با بارش باران و برف و در نیمه شرقی نیز نیمه ابری از شب ابری بتدریج با بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی شده است.

هوای سرد در مازندران ماندگار است

آسمان مازندران در روز پنج‌شنبه ابری همراه با بارندگی، در ارتفاعات مه آلود با بارش برف، کاهش محسوس دما و وزش باد و از روز جمعه تا روز یکشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که ساری با ثبت دمای ۲۷.۴ و رینه لاریجان با ۱۴.۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۱۷درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از ۱۰ درجه کاهش نشان می دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با مواج پیش بینی شده است و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha