آسمان مازندران تا پایان هفته صاف تا نیمه ابری و با بارش پراکنده باران همراه است

ساری - ایرنا - طبق پیش‌بینی هواشناسی، آسمان مازندران از امروز تا پایان هفته جاری صاف تا نیمه ابری و با بارش پراکنده باران بویژه در مناطق غربی این استان با بارش برف در ارتفاعات همراه خواهد بود.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، هواشناسی پیش‌بینی کرد که طی امروز و فردا به تناوب شاهد بارش باران بویژه در مناطق غربی و همچنین بارش برف در ارتفاعات خواهیم بود و از روز پنجشنبه نیز از میزان ناپایداری‌های جوی کاسته خواهد شد.

طبق این پیش‌بینی، روزهای جمعه و شنبه جو استان پایدار خواهد بود و شاهد افزایش دمای روزانه و کاهش دمای شبانه خواهیم بود بگونه‌ای که کمینه دما در مناطق مرکزی و شرقی به چهار درجه زیر صفر می‌رسد

هواشناسی، شرایط جوی مازندران از امروز سه شنبه تا روز پنجشنبه را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر بویژه در غرب استان با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات گاهی مه آلود با بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی کرده است.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که از روز جمعه تا دوشنبه به علت شکل گیری جریانات جنوبی، دمای هوای این استان به طور تدریجی افزایش یابد.

آسمان مازندران طی روزهای جمعه و شنبه صاف تا نیمه ابری با یخبندان صبحگاهی و از شامگاه شنبه بتدریج با افزایش ابر در ارتفاعات غربی با بارش باران و برف و وزش باد و در روز یکشنبه نیز در مناطق غربی نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف و وزش باد و در مناطق مرکزی و شرقی نیز نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در ارتفاعات گاهی مه آلود با احتمال بارش پراکنده باران پیش‌بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بلده با ۱۵.۲ و در مناطق ساحلی و جلگه ای نیز ساری با ۰.۸ درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین مناطق مازندران در صبح امروز بودند.

همچنین طبق این داده‌ها، بندرامیرآباد با ثبت دمای ۱۳.۸ سانتی گراد بالای صفر و بلده با ۰.۶ درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وضعیت دریای خزر در روز جاری نیز با موج کوتاه و باد ضعیف تا متوسط پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha