هوای بارانی و سرد در راه مازندران

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی از شامگاه یکشنبه، پیش‌بینی کرد هوای این استان از امروز تا روز پنجشنبه بارانی و با کاهش محسوس دما نیز همراه باشد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، هواشناسی با اشاره به شرایط پایدار جوی و افزایش نسبی دما در طی امروز، پیش‌بینی کرد که از بامداد دوشنبه با افزایش ابرناکی آسمان و کاهش دما، بارندگی ابتدا از مناطق غربی آغاز خواهد شد و سپس به تدریج در مناطق ساحلی و جلگه‌ای مرکزی و شرقی مازندران گسترش خواهد یافت.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه علاوه بر تداوم هوای سرد، احتمال بارش پراکنده باران در نیمه غربی نیز دور از انتظار نخواهد بود اما از اواخر وقت چهارشنبه با تقویت و نفوذ سامانه سرد، بارش ها ابتدا از نیمه غربی استان آغاز خواهد شد و با تقویت و گسترش دامنه نفوذ آن در روز پنجشنبه در تمام مناطق، شاهد بارندگی و کاهش محسوس دما خواهیم بود که بارش ها در نیمه غربی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که با سردتر شدن هوا، از شامگاه چهارشنبه در مناطق کوهستانی مازندران بارش ها به شکل برف خواهد بود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با نفوذ سامانه سرد بارشی، دمای هوا در مناطق مختلف مازندران نیز روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت بگونه ای که میانگین دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان از ۲۱ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، با چندین درجه کاهش در روز چهارشنبه بین ۱۲ تا ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هوای بارانی و سرد در راه مازندران

دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان نیز از ۱۴ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، با چندین درجه کاهش در روز چهارشنبه به هشت تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، آسمان مازندران در روز یک‌شنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از نیمه شب از سمت غرب استان ابری بتدریج با بارندگی و در روز دوشنبه در نیمه غربی استان ابری همراه با کاهش دما، بارندگی و وزش باد، نیمه شرقی ابری همراه با کاهش دما و بارش پراکنده باران و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز صاف تا نیمه ابری گاهی مه آلود و با کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

شرایط جوی مازندران در روز سه‌ شنبه نیمه ابری تا ابری با تداوم هوای سرد و در شهرهای غربی با بارش پراکنده، روز چهارشنبه در نیمه غربی استان نیمه ابری تا ابری بتدریج با بارندگی، وزش باد و در ارتفاعات با بارش باران و برف و در نیمه شرقی نیز نیمه ابری از شب ابری بتدریج با بارش پراکنده باران و وزش باد و در روز پنج‌شنبه نیز ابری همراه با بارندگی، در ارتفاعات مه آلود با بارش برف، کاهش محسوس دما و با وزش باد همراه خواهد بود.

هوای بارانی و سرد در راه مازندران

آسمان مازندران در آخرین روز هفته جاری جمعه نیز صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که آمل با ثبت دمای ۱۸.۴ و کلاردشت با ۱۱.۸ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود پنج درجه افزایش نشان می دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با مواج کوتاه تا مواج همراه با باد ضعیف تا به نسبت شدید پیش بینی شده است.

هوای بارانی و سرد در راه مازندران

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha