۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۰۳
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84947748
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

منابع بانکی خراسان جنوبی ۳۶ درصد افزایش یافت

۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۰۳
کد خبر: 84947748
منابع بانکی خراسان جنوبی ۳۶ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی گفت: منابع بانکی استان از مهر سال گذشته تا مهر ماه امسال ۳۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی زرنگ روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان جنوبی که با حضور استاندار در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد، افزود: منابع بانک‌های عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان تا پایان مهر پارسال، ۲۱۰ هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال بوده و در پایان مهر امسال به ۲۸۶ هزار و ۴۰۱ میلیارد ریال افزایش یافته که نشان دهنده رشد ۳۶ درصدی است.

وی بیان کرد: ترکیب این منابع هم ۱۸ درصد جاری، ۱۲ درصد پس‌انداز، چهار درصد سایر، ۳۴ درصد بلندمدت و ۳۲ درصد کوتاه‌مدت بوده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی با اشاره به مصارف بانکی استان گفت: در این خصوص ۱۹۰ هزار و ۵۰۳ میلیارد ریال در پایان مهر ۱۴۰۰ بوده که این رقم در پایان مهر ۱۴۰۱ به ۲۸۰ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال رسیده و ۴۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد استان از همه منابع و ظرفیت‌ها استفاده کرده و حتی بالاتر از نرم بانک مرکزی در زمینه پرداخت تسهیلات همراهی داشته است.

زرنگ به ترکیب مصارف و پرداخت تسهیلات در استان اشاره کرد و گفت: صنعت و معدن ۲۰ درصد، بازرگانی و صادرات ۶ درصد، خدمات و سایر ۲۴ درصد، کشاورزی ۲۸ درصد و مسکن و ساختمان ۲۲ درصد دریافت تسهیلات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی عنوان کرد: مطالبات معوق استان هم ۲.۴ درصد است که بانک‌های کشاورزی، سپه و صنعت و معدن بیشترین حجم مطالبات را با توجه به حجم تسهیلات پرداخت شده، دارند اما نسبت به میانگین کشور حجم مطالبات بانک‌ها پایین‌تر است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند هم با بیان اینکه باید سهم پرداخت تسهیلات برای بخش‌های مختلف استان مشخص شود گفت: نیاز است که اطلاعات نسبت منابع و مصارف استان به‌روز رسانی شود.

محسن احتشام با تاکید بر لزوم عدالت در پرداخت تسهیلات گفت: باید مبنای عدالت در تسهیلات اشتغال ایجاد شده در واحدها باشد تا انگیزه سرمایه‌گذاران برای ایجاد کارآفرینی و اشتغال افزایش یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha