کمبود نقدینگی از مشکلات اساسی خراسان جنوبی است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: کمبود نقدینگی، یکی از مشکلات اساسی استان است که سبب شده رقم تسهیلات پرداختی هم به نسبت دیگر استان‌ها کمتر باشد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی جواد قناعت روز یکشنبه در دیدار مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: کمبود نقدینگی سبب شده، بانک‌های خراسان جنوبی به نسبت دیگر استان‌ها ضعیف‌تر بوده و گردش پولی کمتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای جبران این مشکل، با برخی حوزه‌ها، مذاکراتی صورت گرفته تا حساب‌ها در داخل شهرستان‌های محل فعالیت استقرار یابد، اما متاسفانه به جهت اینکه دستگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ دولتی، حساب‌های مالی متمرکز دارند، طبق قانون مقدور نیست.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی پذیرفتند که حساب‌های مالی خود را از تهران به داخل استان منتقل کنند.

قناعت گفت: این موضوع در حوزه مالیات هم پیگیری شد تا مالیات پرداختی توسط حوزه‌های مختلف به استان خودمان برگردد.

وی برخی قوانین بانکی را دست و پاگیر دانست و افزود: این قوانین دست و پاگیر و نبود زیرساخت‌های لازم سبب شده استان‌های کمتر برخوردار مثل خراسان جنوبی مشکلات بیشتری به نسبت دیگر جاها داشته باشند.

قناعت با اشاره به توفیقات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، اظهار امیدواری کرد: روزی را شاهد باشیم که تمامی تسهیلات بانکی به شکل قرض‌الحسنه پرداخت شود.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این دیدار گفت: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور توسط این بانک تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته است.

سعید شمسی‌نژاد تصریح کرد: افزایش سقف تسهیلات از ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و ۵۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۶ ساله برای افراد حقوقی از دیگر اقدامات این بانک است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۹ هزار مورد افتتاح حساب و بیش از هشت هزار مورد پرداخت تسهیلات داریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha