اختصاص ۱۲۸۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خرد در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از اختصاص هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خرد به این استان در سال جاری خبر داد و گفت: امسال از محل تسهیلات بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد اشرفی روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان جنوبی که با حضور استاندار در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد، افزود: از محل تسهیلات اشتغال خرد به هر متقاضی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به انتقاد برخی افراد درخصوص نبود عدالت در پرداخت تسهیلات گفت: تاکنون هیچ واحد تولیدی و صنعتی از یک محل ۲ دفعه تسهیلات دریافت نکرده مگر اینکه طرح توسعه‌ای ارائه داده باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی از اختصاص ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل تبصره ۱۶ برای اصناف استان نیز خبر داد و افزود: متولی و تصمیم گیرنده در زمینه پرداخت این منبع اعتباری سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

وی اظهار داشت: روند ایجاد زیرساخت‌های مختلف برق، آب و گاز در سایت صنوف آلاینده بیرجند به خوبی پیش می‌رود.

اشرفی با بیان اینکه در شهرک صنوف آلاینده بیرجند مشکلی درخصوص تامین آب نداریم و پست شبکه برق قوی هم در حال اجراست، گفت: شهرداری قول صدور مجوز حفاری گازرسانی به سایت صنوف آلاینده را در اسرع وقت داده است.

شهردار بیرجند هم در این نشست گفت: در سایت صنوف آلاینده بیرجند ۲ هزار و ۶۷ قطعه زمین برای ساخت واحدهای صنفی در نظر گرفته شده که ۳۵۳ قطعه متعلق به شهرداری است.

مهدی بهترین افزود: مردم شهر بیرجند بیشتر از وجود صافکاری‌ها و تعمیرکاران در خیابان‌های عدل، شهید مصطفی خمینی و شهید فهمیده ناراضی هستند این در حالی است که بیشترین صدور پروانه ساخت برای واحدهایی از جمله مصالح ساختمانی و مصنوعات فلزی صادر شده و باید برای انتقال صنوف آلاینده خیلی مزاحم تدبیر شود.

مسئول اتحادیه تراشکاران و ریخته‌گران بیرجند نیز با بیان اینکه در مورد گازرسانی و راه دسترسی به سایت انتقال صنوف آلاینده مشکل داریم گفت: تاکنون تعداد زیادی از کسبه در سایت صنوف آلاینده مستقر شده‌اند اما هنوز عملیات اجرایی راه دسترسی به این مکان آغاز نشده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha