۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84946990
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توزیع ۲ هزار دستگاه پنل خورشیدی بین محرومان خراسان‌شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: توزیع ۲ هزار دستگاه پنل خورشیدی بین مددجویان نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی استان از امروز (شنبه) آغاز شد.

سرهنگ علی دارابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمامی افراد نیازمند مددجو شناسایی شده اند و این پنل ها تحویل داده می شود.

وی افزود: این پنل های خورشیدی پنج کیلو واتی هستند و برای نصب هر دستگاه به این خانواده ها ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان وام چهار درصد پرداخت می شود که برنامه ریزی های لازم در این خصوص انجام شده است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی یادآور شد: این پنل ها به وسیله صفحه خورشیدی نور را جذب و با یک باتری مبدل، انرژی خورشید را به انرژی نورانی تبدیل می کنند که تا سه لامپ هفت وات برق تولید می کند و با توجه به استقبال خوب مردم استان این طرح ادامه دارد.

وی یادآور شد: کسب درآمد از نیروگاه خورشیدی شخصی یکی از راه ها سرمایه گذاری مطمئن در کشور است که از طریق فروش برق خورشیدی به شرکت توزیع نیرو از طریق قرارداد تضمین خرید برق به دولت امکان پذیر است.  

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان وام به مشاغل خرد خانگی

مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: ۴۰ میلیارد تومان وام از محل تبصره ۱۶ از ابتدای امسال تاکنون در اختیار اقشار کم درآمد این استان برای ایجاد مشاغل خرد و خانگی قرار گرفت.

دارابی اظهار داشت: در اجرای این طرح به هر فرد ۱۰۰ میلیون تومان وام داده شد که برای یک نفر شغل ایجاد شده است.

وی افزود: همچنین در راستای حمایت از دامداران نیز ۶۷۰ میلیون تومان وام کم بهره برای خرید انواع علوفه دامی به آنان پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: دامدارانی که از این وام بهره مند شدند محصولات خود را با ۱۰ درصد قیمت پایین تر به کارخانجات به فروش رساندند تا کمکی به مصرف کننده ها شود.

۱۱۲ هزار نفر از جمعیت استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و همچنین ۱۱۷ نفر از جمعیت این خطه زیر پوشش بهزیستی رفته اند.

براساس سرشماری نفوس و مسکن ۹۵، این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha