۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۵۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84945517
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسیج سازندگی آبرسانی ۱۰۷ روستای خراسان‌شمالی را در دست اجرا دارد

بجنورد- ایرنا- مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: این نهاد آبرسانی به ۱۰۷ روستای استان در قالب چهار مجتمع آبرسانی را با اعتبار۵۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا دارد.

سرهنگ علی دارابی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آبرسانی به این روستاها توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با مشارکت وزارت نیرو در قالب چهار مجتمع آبرسانی زیدر و سرانی شهرستان شیروان، شیرین دره شهرستان بجنورد، پرسه سو و کهنه جلگه شهرستان راز و جرگلان در مناطق محروم استان اجرا می شود.

وی افزود: در مرحله اول اجرای این طرح، آبرسانی به ۶۷ روستا برنامه ریزی شده بود اما با افزوده شدن تعدادی از روستاهای اطراف در نهایت به ۱۰۷ روستا رسید.

مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی  ادامه داد: در مرحله اول این طرح ها ۹۸ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است و تلاش می شود تا آبرسانی به این روستاها در مدت سه سال به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: آبرسانی به مجتمع شیرین دره از سدی به نام این مجتمع آغاز و بعد از ذخیره در ایستگاه امین الله به روستاهای محدوده منتقل می شود.

دارابی عنوان کرد: در اجرای این طرح ۴۰ کیلومتر کانال انتقال آب، حفاری و لوله گذاری شده است و همچنین ۱۲ کیلومتر شبکه داخلی در روستاها، ساخت چهار ایستگاه پمپاژ و ساخت ۹ منبع آب بتنی تاکنون اجرا شده است.

دارابی افزود: مجتمع آبرسانی زیدر و سرانی ۶۱ درصد و مجتمع شیرین دره ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار داشت: بخشی از اجرای طرح به علت کشت و کار کشاورزی به تاخیر می افتد چرا که باید کشاورزان محصولات خود را جمع‌آوری کنند و بعد از آن عملیات حفاری و لوله گذاری انجام شود.

دارابی عنوان کرد: اینک قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و قرارگاه پیشرفت و آبادانی تشکیل شده تا گام‌های مؤثری در راستای رفع مشکلات مردم مناطق محروم بردارد و در این زمینه برنامه‌ریزی های مناسبی در استان شده است.

خراسان شمالی دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند و از ۸۲۳ روستای این استان شمالشرق کشور، ۲۸۳ روستای دارای تنش آب و ۲۷ روستا دارای تنش حاد آب هستند.

 تقریبا ۹۶ درصد روستاها و تمام شهرهای استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha