۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84944387
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسیج خراسان‌شمالی ۵۰۰ واحد مسکونی محرومان را در دست ساخت دارد

بجنورد- ایرنا- مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: ۵۰۰ واحد مسکونی با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان برای محرومان مناطق کمتر برخوردار استان در دست ساخت است.

سرهنگ علی دارابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات ساخت این واحد های مسکونی در تمامی شهرستان های استان با کمک و مشارکت بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) آغاز شده که برای هر واحد مسکونی ۲۲۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: در مجموع برای ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان و نیازمندان استان تفاهم نامه بسته شده است که در مدت سه سال باید تحویل داده شود.

مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: از مجموع واحد هایی که عملیات ساخت آنان آغاز شده است ۲۰۰ واحد مسکونی پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد که در هفته بسیج سالجاری ۵۰ واحد تحویل می شود.

دارابی افزود: در مجموع یکهزار و ۶۰۰ خانوار نیازمند و محروم که تحت پوشش سازمان حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) فاقد مسکن هستند و بر اساس تفاهم نامه تا چند سال اخیر صاحب مسکن می شوند.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی در عرصه‌های محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کنند، افزود: عمران، فرهنگ، اجتماعی، اشتغال، بهداشت و درمان، آموزش و دامپزشکی از جمله عرصه‌های فعالیت این گروه‌ها است.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

۱۸ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در این استان کمبود وجود دارد و ۲۱ درصد مردم این خطه اجاره نشین هستند و در مجموع ۲۶ درصد نیز در مسکن های ناپایدار سکونت دارند که باید تخریب و بازسازی شوند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha