حدود هفت هزار دُز واکسن آنفلوانزا در خراسان رضوی تزریق شد

مشهد- ایرنا- مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون حدود هفت هزار دُز واکسن آنفلوانزا به گروه‌های هدف در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی تزریق شده است.

دکتر ناصر امینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان واکسن تحویلی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد را ۲۰ هزار دُز عنوان کرد و افزود: از روزهای ابتدایی فصل پاییز و آغاز پاندمی آنفلوانزا تاکنون هزار و ۱۸۸ بیمار با سندروم شدید تنفسی در بیمارستان‌های حوزه زیر پوشش این دانشگاه بستری شده‌اند و از مجموع نمونه‌گیری‌های انجام شده در ۴۰ روز اخیر، تست آنفلوانزای ۳۲۰ نفر مثبت بوده است.

وی گفت: آنفلوانزا یک بیماری عفونی حاد ویروسی است که به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود، این ویروس در کل دنیا در گردش است و به راحتی هر فردی را در هر گروه سنی مبتلا می‌کند.

دکتر امینی بیان کرد: ما در کنار استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، واکسن‌ها را به عنوان بهترین موارد دفاعی در برابر بیماری‌های ویروسی دانسته و توصیه می کنیم که افراد تزریق واکسن آنفلوانزا را به عنوان بهترین و مؤثرترین راه پیشگیری از عوارض و خطرات ناشی از این بیماری مد نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: گروه‌های پرخطر و در معرض آسیب در برابر بیماری آنفلوانزا کودکان کمتر از پنج سال، افراد بالای ۶۵ سال، بیماران مزمن قلبی و ریوی، کبدی و کلیوی و زنان باردار هستند و این بیماری در کودکان می‌تواند با علائم گوارشی، تهوع و استفراغ نیز همراه باشد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha