بیش از پنج هزار دز واکسن آنفلوانزا در نیشابور توزیع شد

مشهد- ایرنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: پنج هزار و ۴۲۳ دز واکسن آنفلوانزای ایرانی و خارجی در داروخانه‌های مناطق زیر پوشش این دانشگاه توزیع و در دسترس افراد قرار گرفته است.

دکتر مهین شوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واکسن های آنفلوانزای توزیع شده شامل واکسن آنفلوانزای «اینفلوواک هلندی، گریپ تترای فرانسوی و فلوگارد ایرانی» بوده است.

وی بیان کرد: بیشترین واکسن آنفلوانزای توزیعی در نیشابور مربوط به اینفلوواک به میزان چهار هزار و ۶۰۱ دز بوده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: قیمت واکسن گریپ تترا ۲۵۱ هزار تومان، واکسن اینفلوواک تترا ۲۹۶ هزار تومان و واکسن فلوگارد ۲۶۳ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه هم اینک کمبودی به لحاظ واکسن آنفلوانزا در شهر نیشابور و سایر شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور وجود ندارد، گفت: تزریق واکسن آنفلوانزا باید با تأیید و نظر پزشک معالج استفاده شود و عموم مردم نیاز به دریافت این واکسن ندارند.

دکتر شورورزی گفت: برخی از افرادی که به دلیل بیماریهای زمینه ای و یا نارسایی قلبی عروقی از سیستم ایمنی ضعیف تری برخوردار هستند، با مشورت پزشک بهتر است از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی و ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، به ۵۸۰ هزار نفر جمعیت چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha