سه هزار نفر از کادر درمان خراسان رضوی زیر پوشش واکسیناسیون آنفلوانزا قرار گرفتند

مشهد- ایرنا- مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون سه هزار نفر از کادر بهداشت و درمان این دانشگاه در خراسان رضوی، زیر پوشش واکسیناسیون آنفلوانزا قرار گرفته‌اند.

دکتر امیر رضا صالح مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان به دلیل مواجهه مستقیم با بیماران مبتلا به آنفلوانزا به صورت اولویت‌بندی در حال انجام است و از تمامی کادر درمان بیمارستان‌ها می خواهیم برای حفظ سلامتی خود واکسیناسیون را انجام دهند.

وی ادامه داد: برای دریافت آزمایش سریع از افراد علامت‌دار، وسایل مورد نیاز نیز در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفته است که در مدت ۳۰ دقیقه ابتلا یا عدم ابتلا را تشخیص می‌دهد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسیناسیون آنفلوانزای تکنسین‌های اورژانس نیز آغاز شده است و بیش از ۲۰۰ سهمیه برای آنها در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۴۰ نفر واکسینه شده‌اند.

صالح مقدم افزود: دریافت واکسن، بهترین و موثرترین راه پیشگیری از عوارض و خطرات ناشی از بیماری آنفلوانزاست و بیش از ۸۰ سال است که از واکسن آنفلوانزا برای پیشگیری و کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: واکسیناسیون علیه آنفلوانزا به طور موثری از بستری شدن مجدد، مراجعات سرپایی و میزان بستری شدن در بیمارستان به علت بیماری جلوگیری می‌کند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، احتمال بستری شدن افرادی که واکسن آنفلوانزا را دریافت کرده‌اند در بخش‌های مراقبت ویژه، صفر است و مدت بستری شدن در این بیماری به طور میانگین چهار روز کمتر است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

آنفلوانزا یا گریپ یک بیماری واگیردار ویروسی است که عفونت حاد دستگاه تنفسی ایجاد می کند و علایمی مشابه سرماخوردگی دارد و با درد عضلانی و بی‌حالی همراه است. میزان مرگ و میر این بیماری کمتر از پنج درصد از مبتلایان را شامل می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha